Magazín · Novinky · ve středu 15. 6. 2022 12:04
V Česku se otevře nové studio pod vedením autora Dying Light 2 a DayZ
Společnost Sumo Digital v Praze tento měsíc otevře kanceláře původem polského studia PixelAnt Games. Nový tým povede Eugen Harton, jenž pracoval jako vedoucí producent na projektech jako DayZ a Dying Light 2.
PixelAnt Games bylo založeno v roce 2020 v polské Vratislavi Adamem Lasońem a Pawełem Rohlederem. Zkušenosti v herní branži získávali mnoho let, kdy pracovali ve společnosti Techland a spolupracovali s dalšími studii. Hlavní myšlenkou nového studia bylo vybudovat místo zbavené slabin současného gamedevu – bez crunche a bez rozbujelé a složité vnitřní struktury – místo, které poskytne svým zaměstnancům možnosti a prostor pro profesní i osobní rozvoj. Hodnoty a kultura firmy stanovené již v okamžiku založení studia se postupně proměnily v koncepci nazvanou Gamedev 2.0.
Obchodní model PixelAnt Games je postaven na dvou pilířích. Tím prvním je co-development, tedy spolupráce s dalšími studii vytvářejícími hry, který umožňuje spolupracovat na známých AA+ a AAA titulech a otevírá možnosti učit se od zkušenějších týmů.
V roce 2021 se PixelAnt Games stalo součástí Sumo Digital, což firmě zajistilo finanční stabilitu a bezprostřední přístup k největším vydavatelům na světě. Sumo Digital za PixelAnt Games zaplatili 250 000 liber.
„Jsme nadšeni, že se rodina Sumo Digital rozrůstá o střední Evropu,“ řekl Gary Dunn, výkonný ředitel společnosti Sumo Digital. „PixelAnt Games má ideální předpoklady investovat do lidí a potenciálu, který Česká republika nabízí, expanze nám také umožňuje uspokojit rostoucí poptávku po podnikání a zároveň zajistit, že budeme i nadále poskytovat prvotřídní vývoj her v lokalitách po celém světě.“
PRVNÍ VLASTNÍ HRA A POMOC JINÝM FIRMÁM
Paralelně s co-developmentem PixelAnt Games právě vytváří první vlastní hru. Na jejím vývoji pracuje tým zkušených vývojářů pod vedením Pawła Rohledera, který získal zkušenosti při práci na takových titulech, jako je série Call of Juarez, Dying Light a Dying Light 2. Projekt je aktuálně v závěrečné fázi koncepční části a vznikají i první prototypy.
Do toho v PixelAnt Games pracují na přibližně 10 spoluvytvářených projektech. Vratislavské studio zaměstnává už přes 60 osob.
„Věříme, že díky otevření nového studia v České republice budeme schopni růst způsobem, který nenaruší naši kulturu, a zároveň se na místním trhu objeví nová, odlišná a zajímavá nabídka pro lidi,“ říká Adam Lasoń, spoluzakladatel PixelAnt Games. „Naše pobočka bude mít pro svou činnost rozsáhlou autonomii a její vedoucí pracovníci budou sami rozhodovat o přijímání zaměstnanců, projektech, na kterých se budou podílet, a také o práci na vlastních titulech.“
„Česko představuje v oboru tvorby videoher stabilní trh. Je zde také velmi mnoho zkušených a talentovaných vývojářů her, proto se nám orientace naší expanze tímto směrem zdála přirozená,“ dodává Paweł Rohleder, spoluzakladatel PixelAnt Games. „Nikoli bez významu bylo i to, že jsme znali správného člověka, který nám mohl pomoci s rozvojem firmy na místním trhu a stal se garantem dodržování našich hodnot – základu fungování studií, která budujeme.“
GAMEDEV 2.0
Adam Lasoń a Paweł Rohleder při tvorbě nového studia využili své dosavadní zkušenosti s prací v oboru i mimo něj, kdy měli příležitost pozorovat řadu negativních jevů působících ničivě na lidi, kteří pracují na vývoji her, mimo jiné prodlužující se crunche, které vedly k profesnímu vyhoření.
Aby zabránili podobným situacím a současně vybudovali místo bez typických slabin oboru, vytvořili zakladatelé studia koncepci nazvanou Gamedev 2.0.
Tato koncepce stojí na dvou základních pilířích:
- Hodnotách, které jsou pro studio zcela zásadní a vytyčují cestu k vytvoření místa založeného na respektu, osobním a profesním rozvoji, bez crunche; jinými slovy hodnoty, které slouží při veškerém rozhodování – počínaje každodenními až po strategická rozhodnutí
- Stabilním obchodním modelu, který zaručuje udržitelný růst firmy, poskytuje zaměstnancům pocit jistoty a možnost rozvoje – co-development financuje vlastní IP a toto řešení přináší prostor pro hledání nejzajímavějších řešení u našich titulů
Mezi důležité předpoklady, které PixelAnt Games realizuje, patří zaměstnávání pracovníků nejen s ohledem na jejich dovednosti a zkušenosti, ale především na schopnosti souznít s kulturou studia. Tímto způsobem se zakladatelé studia ujišťují, že i přes jeho růst zůstanou zachovány základní hodnoty, aniž by se přitom vytratila firemní identita.
Gamedev 2.0, to není jen balík výhod jako prémiová soukromá lékařská péče či pružný model práce a pracovní doba, ale také rozsáhlé možnosti realizace vlastních zájmů a profesní rozvoj. Firma zaručuje placené dny, které mohou zaměstnanci využít ke vzdělávání, přístupu k doškolovacím kurzům a účasti na odborných konferencích.
„Sázíme na poctivost a transparentnost na každém kroku. Nechceme tvořit velkou korporaci, jejíž zaměstnanci jsou jen buňkou v kalkulačním listu a kde jsou ukazateli úspěchu sloupečky a grafy v prezentacích,“ říká Adam Lasoń. „Pro nás jsou opravdu nejdůležitější lidé, kteří mají své vášně, zájmy a vyznávají stejné hodnoty. Vytvořit „studio s lidskou tváří“ kupodivu není tak těžké – chce to jen nebýt srágora.“
PixelAnt Games hledá lidi, kteří budou chtít posílit řady studií v obou lokalitách. Na obsazení čekají pracovní pozice spojené s programováním, level designem a grafikou, zvukem, ale také HR. Všechny nabídky práce naleznete zde.