Hlasitá kritika vývojářů, kteří vyhrožovali přechodem na jiný engine, pomohla změnit názor vedení Unity. Společnost stojící za stejnojmenným enginem se omlouvá za způsobený zmatek a slibuje změny.

Nová cenová politika Unity založena na počtu instalací her využívání její technologie byla oznámena minulé úterý. Okamžitě ale vyvolala masivní odpor vývojářů. Představitelé Unity se snažili mírnit následky a vysvětlovali, že počítat se bude vždy jen první instalace na daném hardwaru, ale tvůrci her přesto měli námitky a varovali před úprkem ke konkurenci, například příznivějšímu Unreal Enginu od Epic Games. V něm je ale složitější vytvářet hry.

„Slyšíme vás. Omlouváme se za zmatek a obavy způsobené poplatkem za instalaci her, který jsme oznámili minulé úterý. Mluvili jsme se členy našeho týmu, komunitou, zákazníky a partnery a provedeme změny v nové licenci. Další informace poskytneme v následujících dnech. Děkujeme za upřímnou a kritickou reakci,“ napsalo Unity na sociálních sítích.

I kdyby Unity nakonec od plánu ustoupilo, tak mnozí vývojáři ztratili v tuto společnost důvěru a nechtějí vytvářet další hry v tomto enginu. Už jen z důvodu toho, že Unity nerespektuje zakoupené licence a chtělo změnit i ty. A to bez předešlého upozornění. Vadí jim také použití slova zmatek, které naznačuje, že vývojáři nerozumějí plánům Unity, tak to ovšem není. Vyzývají Unity, aby celé ustanovení jednoduše stáhlo a ne měnilo. Takhle to vypadá spíše na změnu v zásadách, nikoliv na zrušení poplatků za instalaci nazvaného Unity Runtime Fee.

Hodně naštván Garry Newmana, který vzkazuje, že Rust 2 určitě nepoběží na enginu Unity. O změně enginu uvažují rovněž ve studiu Mega Crit, kde po populárním titulu Slay the Spire pracují na novém projektu.

Unity3D v plamenech