Epic Games pokračuje ve vylepšování své technologie Unreal Engine 5. Na konferenci GDC v San Franciscu dnes ukázal nové možnosti, které přicházejí s verzí Unreal Engine 5.2. V ukázce vyniká hra světel a stínů v džungli za doprovodu elektronického SUV značky Rivian. Toto je možné díky známé technologii Lumen, jež byla opět vylepšena.

Na voze společnost předvedla, jak je možné okamžitě měnit povrch digitálního modelu auta, přidávat variace do jeho laku, případně špínu a bláto z jízdy přes kaluže. Nebo naopak, aby se špína z auta smývala, když projíždí čistší vodou. Dříve by tyto změny musely být naprogramovány. Nyní je mohou umělci udělat sami v reálném čase. Abychom měli zajímavé informace o voze kompletní, tak na něm je 71 milionů polygonů.

Epic vylepšil také nástroje pro snadnější vytváření obrovských otevřených světů s procedurálním obsahem, včetně husté vegetace, což je opět vidět v dnešním demu. Právě o tom je druhá část videa, kde vidíme, jak designér přemístí velký skalní útvar do středu vyschlého koryta, na což automaticky reagují další procedurálně generované prvky v blízkém okolí, v tomto případě klády. Když skalní útvar přesune zpět, vrátí se téměř do původního stavu.

Aby tohle vše bylo možné, tak je nejprve nutné vytvořit menší část úrovně ručně (takzvanou základnu) a poté ji rychleji zvětšovat generovaným obsahem přes procedurální nástroje. Dle Epicu je prostor o rozměrech 4 x 4 kilometrů vytvořen ze čtverce o rozměrech 200 x 200 metrů, který vývojář ručně „postavil“.

Vše, co vidíme, běží v reálném čase na procesoru Intel Core i9 13900K a grafické kartě Nvidia RTX 4090.

Poslední zajímavost: Animace v obličeji realistických modelů může díky Metahuman v Unreal Engine 5.2 vylepšovat umělá inteligence.