Vydavatel Assassin’s Creed, The Crew, Prince of Persia nebo The Division věří v cloud a očekává, že streamování způsobí v herním průmyslu stejnou revoluci jako v televizním a filmovém průmyslu. Prohlásil to generální ředitel Ubisoftu, když se vyjadřoval k partnerství s Microsoftem.

Yves Guillemot v rozhovoru pro Financial Times vzpomíná na Netflix. „Když Netflix oznámil, že se pustí do streamování, jeho akcie prudce klesly a jeho plán byl hodně kritizován. Dnes vidíme, jak dopadl. Stejné to bude u her, i když to bude ještě nějakou dobu trvat. Ale jakmile to začne, bude to velmi rychlé,“ uvedl Guillemot. Ten je přesvědčen, že v příštích pěti až deseti letech se bude mnoho her streamovat a také vyrábět v cloudu. První výrazné krůčky v něm dělá Microsoft Flight Simulator od studia Asobo a nějakou hru v cloudu vytváří Hideo Kojima, autor Death Stranding.

Názor Guillemota podporují analýzy. Například Omdia letos odhaduje 3,2 miliardy dolarů pramenící z cloudových herních služeb. To sice představuje jen dvě procenta celkových spotřebitelských výdajů za hry, ovšem v příštích pěti letech se má toto číslo nejméně zdvojnásobit. Pokud se tak stane, Ubisoft bude žádanou společností, protože bude mít práva na Call of Duty, Diablo a další tituly Activisionu Blizzard.

Ubisoft od Microsoftu kupuje práva, které mu umožní v příštích 15 let přístup ke všem hrám Activisionu Blizzard, včetně těch, co už vyšly. Microsoft takto řeší námitky britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy, který se obával dominance majitele Xboxu. Ubisoft bude mít výhradní celosvětová práva na streamování her Activisionu Blizzard, s výjimkou nevýhradních práv na streamování v Evropském hospodářském prostoru. Také je nabídne předplatitelům Ubisoft+, což se bude týkat také nás v Evropě.