Studio Alkimia Interactive připravuje třetí díl vývojářského miniseriálu věnovaného chystanému remaku legendárního RPG Gothic. Tentokrát se tvůrci zaměří na uměleckou vizi hry a způsob, jakým znovu budují ikonické Údolí stínů pomocí moderních technologií. Nový díl dorazí příští týden.

Krátká upoutávka napovídá, že nepůjde jen o povrchní facelift. Vývojáři v ní vysvětlují, že cílem není obyčejný remaster s vyšším rozlišením textur. Místo toho chtějí znovu vytvořit autentickou atmosféru původního Gothica, ale tak, aby dokázala oslovit i dnešní hráče. Hra má být vizuálně poutavá, ale zároveň věrná originálu.

Nadcházející epizoda ukáže také grafické techniky, které vývojáři používají. Naváže tak na předchozí části – první se věnovala „esenci Gothic“ a druhá přinesla porovnání původní a nové verze, včetně komentářů k tomu, jak budou některé příběhové prvky rozšířeny, aniž by se změnil jejich základ.

Režisér projektu Reinhard Pollice už dříve zdůraznil, že nejde o úplně novou hru, ale o vylepšenou a doplněnou verzi, která má původní zážitek prohloubit. Hlavní designér hry Javier Untoria pak dodává, že se tým nesoustředí jen na skripty nebo rozvrhy NPC postav – cílem je vytvořit živoucí svět plný charakteru.

Gothic Remake míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Přesné datum vydání zatím neznáme, ale hráči si na Steamu mohou zdarma vyzkoušet demo s názvem Nyras Prologue, které představuje úvod do nové verze světa Gothic.