Johan Pilestedt, kreativní ředitel hry Helldivers 2 od švédského studia Arrowhead, rozvířil diskusi na sociálních sítích, když se zapojil do debaty o tom, zda by hry měly reflektovat moderní politiku a témata jako diverzita, rovnost a inkluze (DEI). Jeho odpovědi vyvolaly otázky, zda Helldivers 2 obsahuje politické podtexty, nebo se jim naopak vyhýbá.

Diskuse odstartovala jednoduchým příspěvkem, ve kterém Pilestedt žádal fanoušky o zpětnou vazbu k budoucím projektům týmu Arrowhead. Jeden z komentářů hráčů ale nabral jiný směr, když uživatel doporučil: „Nepřidávejte do svých her žádný DEI obsah.“ Pilestedt na to reagoval: „Pokud něco nezlepší herní zážitek, tak ho to zhorší. Hry by měly být čistě o honbě za skvělými momenty.“

Přestože Pilestedt zdůraznil, že se nechce zabývat moderními politickými prohlášeními, mnozí fanoušci si všimli, že svět Helldivers 2 v sobě nese výrazné politické paralely. Pro ty, co nevědí, tak Helldivers 2 satiricky reflektuje extrémní pravicové ideologie a témata jako invaze planet pro suroviny nebo boj proti komunismu, Pilestedt tvrdí, že hry by neměly komentovat současnou politiku.

V reakci na to Pilestedt prohlásil: „Celá lidská rasa v této hře je jednotná ve své extrémní xenofobii. To možná můžeme nazvat inkluzí? Upřímně nevím. Ale dělám hry, ne politické manifesty.“

Jedna z ostrých odpovědí hráče poukázala na rozpor: „Žádná politika? A co invaze na planety kvůli ropě, boj proti šíření komunismu a válka proti rase, která možná vlastní zbraně hromadného ničení? To zní jako politická satira.“

Pilestedt uznal, že jeho vyjádření mohlo být nejasné. Dodal ale, že zmíněné prvky jsou součástí tématu hry, nikoliv komentářem k současné politice. „Helldivers 2 se inspiruje érou studené války a dobou po ní. Nejde o reakci na dnešní svět, ale o zpracování minulých historických událostí a ideologií.“ Podle něj tedy nejde o přímé „prohlášení“, ale spíš o zasazení příběhu do kontextu, který má svůj smysl.

Kromě politických diskuzí sdílel Pilestedt také několik zajímavostí z raných fází vývoje. Jedním z neuskutečněných nápadů bylo vytvořit střílečku inspirovanou kultovní japonskou sérií Star Fox, což by bylo velkým odklonem od stylu Helldivers. Tento koncept však nakonec studio odložilo ve prospěch pokračování své úspěšné kooperativní značky.

Helldivers 2 vyšli na PC a PlayStation 5.