Technické problémy a stížnosti na přidání mikrotransakcí nezabránily tomu, aby se z Dragon’s Dogma 2 stala úspěšná hra. Capcom se pochlubil, že se celosvětově prodalo více než 2,5 milionu kusů na všech platformách. Celá série překročila milník 10 milionů kusů. Tam se počítá původní Dragon’s Dogma i rozšíření Dark Arisen.

Druhý díl fantasy RPG vyšel teprve 22. března/marca, takže začátek je skvělý. Otázkou je, jak bude pokračovat. Dragon’s Dogma 2 má velké problémy na počítačích i konzolích. Na PC je to velice špatná optimalizace, s kterou mají problémy i nejnovější grafické karty. Na konzolích je snímková frekvence velmi kolísavá a pravidelně klesá na hodnoty kolem 25. Nemluvě o dodatečném přidání mikrotransakcí. Kvůli tomuhle všemu má Dragon’s Dogma 2 na Steamu smíšené uživatelské recenze (58 % z 50 504 uživatelů ohodnotilo hru kladně) a na Metacritic má PS5 verze od komunity 6,2/10, zatímco od novinářů 85/100.

Situaci zatím nespravila první aktualizace. Ta přinesla možnost vypnout rozmazání pohybu, přidala zámek na 30 snímků nebo přepínat ray tracingu. Velké změny jsou slíbeny až v dalším patchi, včetně lepší optimalizace na počítačích i konzolích.

Mezitím Capcom v tiskové zprávě chválí inovativní vlastnosti Pawnů, díky kterým si hráči mohou vychutnat propracované a reálné fantasy prostředí a současně okusit dobrodružství ve skupině až čtyř lidí ovládaných umělou inteligencí. Úspěch japonská společnost připisuje také různým propagačním aktivitám. Mimo jiné připomíná demoverzi, respektive zdarma dostupný editor, kde jste si mohli vytvořit postavu v předstihu. Tohle „demo“ mělo pomoct nalákat nové hráče, kteří s Dragon’s Dogma ještě neměli zkušenost.