Společnost Sony právě odhalila design PlayStation VR2 headsetu a pochlubila se i detailnějšími informacemi o novém zařízení, které je určeno pro konzole PlayStation 5. Došlo také k aktualizaci designu ovladače PlayStation VR2 Sense.

Headset PS VR2 má podobný tvar jako ovladač PS VR2 Sense. V Sony se zaměřili na vzhled koule. Kruhový tvar koule má představovat 360stupňový pohled, který hráči zažívají při vstupu do světa virtuální reality. Zároveň se designéři drželi stylu konzole PS5 a jejího příslušenství, aby vše mohlo být umístěno vedle sebe na jedné poličce.

Přesto Sony zdůrazňuje, že v tomto případě nebyl nejdůležitější vzhled, ale komfort uživatele.

„Naším cílem je vytvořit headset, který se stane nejen atraktivním designovým prvkem ve vašem obývacím pokoji, ale také vám umožní ponořit se do světa her natolik, že téměř zapomenete, že máte na hlavě headset a v ruce ovladač. Proto jsme věnovali pozornost ergonomii headsetu a provedli rozsáhlé testování, abychom zajistili pohodlí pro lidi všech velikostí hlavy,“ uvádí Hideaki Nishino.

„Na ergonomii prvního headsetu PlayStation VR jsme již obdrželi mnoho pozitivních ohlasů díky pečlivému vyvážení hmotnosti a jednoduchému nastavitelnému pásu přes hlavu, takže jsme stejný koncept použili i u PS VR2. Ostatní prvky, jako je nastavitelný rozsah headsetu, který přibližuje nebo oddaluje oblast sledování od obličeje, a umístění konektoru pro stereofonní sluchátka, zůstaly rovněž stejné, takže je hráči budou znát.“

Co se dalších novinek týče, tak v headsetu PS VR2 najdeme nové funkce, jako je kolečko pro nastavení čoček, které přináší další možnost přizpůsobit vzdálenost čoček mezi očima a optimalizovat tak svůj výhled. Design je o něco štíhlejší a došlo k mírnému snížení hmotnosti, a to i s ohledem na přidání nových funkcí, Sony zmiňuje vestavěný motůrek pro zpětnou vazbu headsetu.

V headsetu najdeme také nový design ventilačního otvoru, jenž se má uživatelům líbit. Jde o nejoblíbenější část Yujin Morisawa, senior art director v SIE.

„Když jsem začal pracovat na designu headsetu PlayStation VR2, chtěl jsem se nejprve zaměřit na myšlenku vytvořit v headsetu větrací otvor, který by umožňoval proudění vzduchu, podobně jako větrací otvory na konzoli PS5. Naši inženýři přišli s tímto nápadem jako s dobrým způsobem, jak umožnit větrání a zabránit zamlžování čoček, zatímco jsou hráči ponořeni do svých VR her. Pracoval jsem na mnoha konstrukčních konceptech, abych toho dosáhl, a v konečném návrhu můžete vidět, že mezi horní a přední plochou zaměřovače je malý prostor, který obsahuje integrovanou ventilaci. Jsem opravdu hrdý na to, jak to dopadlo, a na pozitivní zpětnou vazbu, kterou jsem zatím dostal. Doufám, že se mnou budou souhlasit i naši fanoušci PlayStation, a už se nemohu dočkat, až si to vyzkouší.“

Bohužel, datum uvedení na trh jsme se opět nedozvěděli. Místo toho jsme ujištěni, že až headset PS VR2 vyjde, udělá obrovský skok vpřed ve způsobu, jak hrajeme hry ve virtuální realitě. Těšit se máme na spoustu zajímavých novinek, včetně ohromující vizuální věrnosti v rozlišení 4K HDR a nejmodernějšího grafického vykreslování, vylepšeného sledování kamer, funkcí technologie ovladače PlayStation VR2 Sense (zpětná vazba headsetu) a nových intuitivních ovladačů, které mají přispět k neuvěřitelně ponoření do virtuální reality.

Za menší třešničku na dortu designu je tisíce drobných symbolů PlayStationu, které najdeme na headsetu PS VR2, stejně jako na konzoli PS5 a ovladači DualSense.