Magazín · Novinky · v neděli 10. 11. 2019 16:28
Take-Two chce pokračování svých největších značek a vytvořit zcela nová IP
Je to pár dnů, co jsme psali o skvělých prodejích her Grand Theft Auto V, Red Dead Redemption 2, Borderlands 3, NBA 2K20 a The Outer Worlds od společnosti Take-Two Interactive. Dnes na článek navážeme zprávou generálního ředitele, který prohlásil, že budoucnost bude nesmírně hojná. Pochopitelně v souvislosti s hrami.
Podle prohlášení Strausse Zelnicka má Take-Two obrovské, ne-li největší plány na pokračování svých největších značek i vytvoření zcela nových IP. Pochopitelně vás hned napadne pokračování dvou pokladů od Rockstar Games v podobě gangsterské akce GTA a westernové akce Red Dead Redemption. Může se ale jednat i o tahovou strategii XCOM, další pokus pro Mafii po nevydařeném třetím dílu nebo o návrat BioShocku. Zelnic svá slova nespecifikoval.
U BioShocku se ještě chvilku zastavíme. Před více než rokem se objevily neoficiální zprávy, že nové studio 2K Novato pracuje na nové příběhové first-person akci. Spekulace hovořily o novém BioShocku. Pokud jde skutečně o tuto značku, tak se BioShock může od svých předchůdců značně lišit. 2K Games totiž do tohoto nového studia hledají člověka s velkou kreativitou, pohodou a ochotou spolupracovat. Na oplátku mu nabízí práci na záhadné hře v malém, ale ambiciózním týmu. Za úkol bude mít vytvořit end-game obsah v rámci live-services služby. Jinými slovy půjde o titul podobný Destiny nebo The Division.
Nic z toho pochopitelně přímo nesměruje k BioShocku, avšak v inzerátu stojí, že v neoznámené hře končí příběh, ale svět je vytvářen tak, aby byl živý a poutavý i mimo hlavní zápletku. „Abychom toho dosáhli, chcete vytvořit post-narativní sadu mechanik, úkolů a postupu, která našim fanouškům poskytne více obsahu. Potřebujeme vedoucího designéra se zajímavými nápady a komunikačními schopnostmi, jenž se bude schopen postarat o obsah po vydání titulu a vytvořit základ živé služby.“
„Jaké zajímavé úkoly budou naši hráči plnit po dokončení příběhu? Jaké cíle pro ně stanovíme? Jaké činnosti hráče na dlouho dobu zabaví? Potřebujeme někoho, kdo dokáže na tyto otázky odpovědět.“
V inzerátu se dále dočteme o otevřeném světě a důrazu na příběh. Pochopitelně se nemusí hned jednat o BioShock, ale pokud ano, tak osobně doufám, že tato přeměna dopadne lépe než u Bethesdy s Falloutem 76.
BioShock 2, který vyšel v roce 2010 na PC, PlayStation 3 a Xbox 360, obsahoval multiplayer. První díl spatřil světlo světa v roce 2007 a BioShock Infinite v roce 2013. To byl současně poslední díl a rozloučení designéra Kena Levina, jenž se po Infinite rozhodl rozpustit velký tým v Irrational Games a změnit ho na studio Ghost Story Games s 12 vývojáři, kteří budou pracovat na inovativních hrách. Od té doby jsme o něm neslyšeli.