Před 11 lety byla oznámena na veletrhu dnes již zaniklé E3 na pohled nevinná plošinovka Cuphead od kanadského indie studia Studio MDHR. Nikdo by si nepomyslel, že na vydání jsme pak čekali několik dalších let. Ono není divu, hra je totiž kompletně ručně kreslená a malovaná vodovými barvami včetně animací, kde vývojáři použili stejnou techniku jako staré animáky. Těmi se totiž i inspirovali a na první pohled si řeknete, tohle si musím zahrát. Jenže jen co se trochu rozkoukáte, zjistíte, že tato hra nevinně pouze vypadá. Ve skutečnosti se jednalo a možná i dnes jedná o jednu z nejtěžších plošinovek, která potrápila i herní veterány.

Cuphead vyšel v roce 2017 pro PC a Xbox One, později se dostala na PlayStation 4 a Nintendo Switch. O pět let později vyšlo jediné rozšíření Delicious Last Course, což je vlastně vtipný název, jelikož paroduje zkratku DLC. Hra i rozšíření sklidili velký úspěch, prodalo se několik milionů kopií, a dokonce jsme se dočkali animovaného seriálu, který vyšel na platformě Netflix.

Od vydání rozšíření jsou to již tři roky a od té doby studio mlčí. Nikdo tak neví, na čem vlastně dělají. To by se mohlo změnit, vývojáři na oficiální stránce nabírají zaměstnance, konkrétně programátora se zkušenostmi v enginu Unity. To by nebylo nic zvláštního, ale uchazeč by měl mít zkušenosti s programováním bossfightů. Že bychom se dočkali pokračování hry Cuphead? Anebo půjde o úplně novou značku? Na tuto informaci si musíme počkat, ale jedno je jisté. Vývoj určitě nebude jednoduchý a po vzoru Cupheada si myslím, že to několik let potrvá.

Přáli byste si návrat těchto dvou hrdinů, nebo radši zcela novou značku?