Magazín · Novinky · v pondělí 18. 11. 2019 12:50
Středověk v Age of Empires 4 bude jiný
Ve čtvrtek večer u příležitosti fanouškovské události X019 v Londýně odvysílal Microsoft nový díl pořadu Inside Xbox. Americká společnost představila několik nových her a společně s nimi se dostalo i na první gameplay ukázku z očekávaného pokračování real-time strategie Age of Empires.
Fanoušci série se mohou těšit na návrat do středověku. Současně ale nemají hráči čekat stejný zážitek, který jim nabídlo Age of Empires 2, mimochodem tenhle díl nedávno vyšel v definitivní edici v rozlišení 4K a novým obsahem na Steamu a Microsoft Store. Vývojáři ze studia Relic Entertainment (autoři titulů Homeworld, Warhammer 40,000: Dawn of War či Company of Heroes) se sice rozhodli pro středověk, ale chtějí zahrnout začátek i konec tohoto zajímavého období.
„Začneme o něco dříve a skončíme o něco později, střetneme se s počátkem renesance,“ prozradil kreativní ředitel Adam Isgreen v rozhovoru pro PCGamesN krátce po představení prvních gameplay záběrů. Už ale nechtěl být konkrétní a neprozradil, na co se můžeme v Age of Empires IV těšit.
Důležité je, že si titul zachování mechanismy série. To znamená postupný výzkum nových technologií a s nimi související přechod do dalšího období. Jaké vynálezy na nás ale ve čtvrtém dílu čekají, to jsme se od Isgreena nedozvěděli. Ve dvojce to byl kupříkladu střelný prach.
V Age of Empires 4 budeme mít k dispozici čtyři zdroje, které budou využívat všechny civilizace. Kreativní ředitel ale naznačil, že každá z civilizací může zdroje používat jiným způsobem a v jiném pořadí. To zní zajímavé a může to do hry přinést nové prvky. Současně ale všechny civilizace nemusí nutně hrát pravidlo čtyř věků. „Existují i nové aspekty prezentace plynutí času, které v žádné RTS nebyly k vidění,“ láká Isgreen.
Co se frakcí týče, víme o Angličanech a Mongolech. Za každou frakci se bude hrát jinak, zážitek má být značně odlišný.
V další části rozhovoru kreativní ředitel potěšit. Age of Empires 4 nebude mít žádné mikrotransakce ani in-game nákupy. Pro real-time strategii se tyto věci nehodí. Místo nich bude tým zvažovat DLC a expanze. Tato rozšíření má na starost nově založené studio World’s Edge, které se zaměřuje čistě na Age of Empires sérii a může přinést nový obsah do všech dílů, včetně Age of Empires II: Definitive Edition. V případě druhého dílu by ale nemělo jít o nové civilizace. Zvažuje se také definitivní edice Age of Empires 3.
Potěšující rovněž je, že vývojáři budou naslouchat komunitě a podle ní tvořit budoucí obsah.
Age of Empires IV je ve vývoji pro PC (Windows 10), avšak v současné době nemá stanovené datum vydání. Jisté je, že se bude prodávat na Steamu a bude dostupné i v rámci předplatného Xbox Game Pass.