Japonská společnost Square Enix na jednu stranu slaví úspěchy s předělávkami jako je například Dragon Quest, ale zároveň je nespokojena s výsledky svých nových her. Například Final Fantasy XVI prodal během úvodního týdne 3 miliony kusů, což není špatné číslo, když vezmeme, že na začátku vyšel pouze pro PS5.

Pamatuji si prohlášení, ve kterém japonská společnost uvedla, že tahové souboje dnes nikoho neoslní a příliš nenadchnou a že se budou soustředit na jiný žánr, díky čemuž pak poslední díly Final Fantasy nabídly souboje v reálném čase. Jenže jak se ukazuje, problém nebude zřejmě v žánru, ale u kvality her samotných.

V letošním roce totiž vyšla od malého francouzského studia hra Clair Obscur: Expedition 33, která si brala inspiraci právě z Final Fantasy nebo Lost Odyssey. Tahové souboje okořenila o real-time prvky jako blokování či uskakování a jedná se o zatím nejlépe hodnocenou hru letošního roku.

To mělo vést Square Enix ke změně rozhodnutí. Ve firmě se opět chtějí zaměřit na hry s tahovými souboji. Jako příklad společnost uvedla právě sérii Final Fantasy nebo Dragon Quest. Alespoň to vyplývá z přeloženého příspěvku na síti X (dříve Twitter), kde má jeden významný investor Square Enix tlačit na více her s tahovými souboji, kde se odkazuje právě na úspěch Clair Obscur.

Square Enix na letošní rok chystá Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicle, což je předělávka hry z roku 1997, a Dragon Quest I & II HD-2D Remake. Obě zmíněné vyjdou na PC, PlayStation, Xbox i Nintendo Switch o letošním podzimu. Na konci roku pak ještě vyjde Final Fantasy VII Remake pro Xbox Series X/S a Nintendo Switch 2.

V přípravě má ale i hry, které zatím datum vydání nemají. Jedná se například o Kingdom Hearts IV nebo Dragon Quest XII, tak uvidíme, jestli dojde i na nějakou tu tahovku.

Jak to vidíte vy? Chtěli byste tahovku od Square Enix?