Letošní Call of Duty s podtitulem Modern Warfare (má se jednat o reboot série) po svém oznámení sklidilo pozitivní ozvěnu u komunity, což pro jinak upozaděné studio Infinity Ward je určitě přívětivým nakopnutím. A jak je vidno, vývojáři chtějí z titulu vytáhnout co nejvíc. Nejenže si chtějí založit na autentickém pojetí moderní války, ale také chtějí zjistit, jak moc "ostřílený" voják budete. Jak se totiž budete rozhodovat ve hře, zaznamenají vaši společníci a následně vám dají určitou odezvu.

Ne, nemusíte se bát o zavedení RPG prvků. Stále se bude jednat o lineární střílečku, ale bude mít přidanou hodnotu v této podobě. Nový Modern Warfare chce vytasit kontroverzní témata podobné vystřílení civilistů na letišti v druhém díle původní trilogie. Pro příklad je uvedena situace, v níž se musíte rozhodnout, zda-li uposlechnete příkaz dovést zajatou dívenku svému nadřízenému, který je "na malé holčičky". Toto sice není až tak nepříjemná situace, ale dokážete si představit, jakým směrem se vývojáři ubírají. 

"Příběh sám o sobě je lineární. Ale v kontextu mise půjde o to, jestli danou hranici překročíte, charaktery vám mohou povědět věci jako: 'Vole, cos to udělal? Ksakru, snad se to nikdo nedozví,'" vysvětlil serveru Kotaku řežisér kampaně Jacob Minkoff. Zjednodušeně jde o to, že každá mise může skončit trochu jiným dialogem včetně jeho větvení.

Vývojářům jde také o to, abyste si představili tu náročnost bojů v poli; abyste se po špatně zhodnocené situaci cítili hrozně. Válka je tvrdá a nelítostná záležitost a lidé v ní čelí nepříjemným událostem. A přesně to vám Call of Duty: Modern Warfare chce ukázat.