Sony se začíná více zajímat o zpětnou kompatibilitu a možná se bude snažit doběhnout Microsoft, který má v tomhle velký náskok. Japonská společnost je omezena kvůli výrazně odlišné architektuře PS3,. Podle nejnovějších zákulisích zpráv by v tomhle případě mohla pomoct vylepšená verze technologie PlayStation Spectral Super Resolution (zkráceně PSSR).

PSSR má Sony využít k výraznému zlepšení zážitku z hraní starších titulů na PlayStationu 5 Pro. Současná verze PSSR umožňuje převádět hry s nižším rozlišením do vyšší kvality, především na 4K, bez ztráty vizuálních detailů. Technologie je navržená přímo pro PS5 Pro a očekává se, že bude základem i budoucích konzolí, jako je PS6. Má to ale háček – v současné podobě funguje PSSR pouze s tituly, které mají minimálně 864p jako výchozí rozlišení. To znamená, že klasiky z éry PS3, PS2, PS1 a PSP, které běžely v rozlišení 720p nebo nižším, zatím tuhle technologii využívat nemohou.

Podle zdroje Moore’s Law Is Dead, který má v oblasti PS5 Pro slušnou reputaci, se to však brzy změní. Sony údajně pracuje na aktualizaci PSSR, díky které bude možné vylepšovat i hry s nižším nativním rozlišením. V praxi by to mohlo znamenat, že retro hry poběží na PS5 Pro ostřeji a plynuleji než kdy dřív. Něco podobného má Xbox u Series X/S, kde skrz funkci FPS Boost může na konzolích starší tituly spustit ve vyšší snímkové frekvenci.

Otázkou zůstává, jak to bude na základní PS5 a PS5 Slim. Tyhle modely totiž PSSR nepodporují. Z tohoto pohledu to tedy vypadá spíše jako příprava na PlayStation 6.

Vedle toho se Sony snaží zlepšit situaci i co se týče problémů. Ty pramenily spíše z obtížnější implementace než z chyb samotné technologie. Cílem je zjednodušit práci vývojářům a motivovat je, aby funkci využívali naplno.

Mějte na paměti, že tyto informace nejsou oficiálně potvrzeny.