Společnost Sony spustila testování nového režimu Power Saver pro PlayStation 5, který má podle oficiálních informací snížit spotřebu energie při hraní. Novinka je součástí beta verze systémové aktualizace a odkazuje na dlouhodobý ekologický plán Road to Zero, v rámci něj chce Sony dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2040.

Zní to jako jednoduché vylepšení šetrné k životnímu prostředí. Jenže první technické rozbory naznačují, že za tím může být víc. Experti z Digital Foundry se obávají, že by mohlo v tomto režimu dojít k výraznému omezení výkonu. Úspora energie má údajně fungovat skrze snížení taktovacích frekvencí GPU, omezení paměťové propustnosti a další zásahy, které by mohly ovlivnit plynulost náročnějších her.

Proč by Sony omezovala výkon PS5? Podle spekulací, které kolují na specializovaných fórech a od leakerů jako Kepler_L2, nejde jen o energetickou efektivitu, ale o testování výkonového profilu, který by mohl odpovídat chystanému přenosnému zařízení od PlayStation. Některé uniklé informace zmiňují konfigurace s pomalejší pamětí, nižšími takty GPU a CPU, menším počtem vláken a bez podpory VR, tedy parametry, které by dávaly smysl pro kompaktní zařízení s omezenou spotřebou. Zatím ale nic z toho Sony nepotvrdila.

Beta aktualizace přináší ještě vylepšení ovladače. DualSense nyní zvládne párování s více zařízeními současně, což zjednoduší přechody mezi hraním na PS5, počítači nebo mobilních telefonech. Nebude tak nutné opakovaně propojovat ovladač při změně platformy.