Blíží se výkonnější PlayStation 5? Analytici očekávají vydání koncem letošního roku, aby se Sony připravila na vysoce očekávané Grand Theft Auto VI. Nově se měl insider Colin Moriarty od kontaktu u středně velkého vydavatele dozvědět, že byli informováni ohledně specifikací konzole formou prezentace.

To jde ruku v ruce se starší zprávou, že detaily o hardwaru a výkonu už dlouho mají mít first a second-party vývojáři. Týmy v rámci PlayStation Studios mají mít již dlouho také samotné dev kity konzole, aby poskytly zpětnou vazbu. K dalším tvůrcům, s nimiž Sony úzce spolupracuje, se měly vývojové verze PS5 Pro začít dostávat koncem roku 2023. Brzy by mohla následovat další studia.

Pokud je to pravda. Je šance, že se brzy dozvíme více. Ať už oficiálně, nebo neoficiálně. V případě toho druhého se mluví o rozlišení 4K, 120 snímcích za sekundu a upscalingu skrz umělou inteligenci v duchu DLSS od Nvidie. Sony údajně vytvořila vlastní řešení, aby vylepšila obraz her a zachovala nižší náročnost. Díky tomu má být schopna dosáhnout vysokého rozlišení s požadovanou frekvencí snímků za sekundu.

Údajnou PS5 Pro mohly potvrdit uniklé soubory ze serverů studia Insomniac Games. V dokumentech věnovaných akční adventuře Marvel's Wolverine se píše o technologiích, které hra má využívat. Kromě běžných technologií, které se dnes běžně u her pro PlayStation 5 používají, se dokument zmiňuje o upscalingu pomocí umělé inteligence. Nic takového v současné době konzole nemají. Hra má mít rovněž výkonnostní režim s ray-tracingem, ve kterém poběží při 60 snímcích za sekundu.

V březnu/marci se koná GDC. Vývojářská konference je první příležitostí, kde by Sony mohla s "cizími" vývojáři více diskutovat o PS5 Pro.