V průběhu loňského roku jsme od různých insiderů slyšeli o PlayStation 5 Pro. O výkonnější verzi konzole současné generace se Sony nevyjádřila. Přípravu nové modelu ale mohl potvrdit kybernetický útok na studio Insomniac Games.

V pasáži věnované akční adventuře Marvel's Wolverine jsou informace o některých technologiích, které má hra využívat. Kromě běžných technologií, které se dnes běžně u her pro PlayStation 5 používají, se v dokumentu píše o upscalingu pomocí umělé inteligence. Nic takového ale současná konzole neumí. Už dříve se spekulovalo o využití technologie podobné DLSS od Nvidie. Díky vlastnímu řešení strojového vylepšení obrazu má být konzole schopna dosahovat vysokého rozlišení s požadovanou frekvencí snímků za sekundu. Tedy stejně jako se tomu děje v případě počítačů.

Na snímku se také uvádí, že Marvel's Wolverine bude mít výkonnostní režim s ray-tracingem, ve kterém poběží při 60 snímcích za sekundu. Jinak máme počítač s animacemi ve filmové kvalitě, lepší destrukcí, poškozením a regenerací v reálném čase, globálním nasvícením v reálném čase, dynamickým počasím a listím nebo deformovatelným povrchem.

Dle neověřených informací měla Sony začít dev kity PS5 Pro (vývojové verze) posílat do studií mimo PlayStation Studios koncem roku 2023. První důvěrné skupiny (týmy v rámci PlayStation Studios a Square Enix) už je mají delší dobu.