Sony a live service hry. Nemusím asi tuto kauzu nějak vysvětlovat, píšeme o ní pravidelně a každý fanoušek PlayStationu je s touto situací obeznámen. Z dvanácti různých projektů japonská společnost zrušila devět, včetně toho od autorů Days Gone. Některá studia Sony rovnou zavřela, jinde zredukovala počet zaměstnanců. No a teď se to děje znovu.

Jason Schreier z agentury Bloomberg přišel s informací, že studio Bend muselo propustit 30 % svých zaměstnanců, což je zhruba 40 vývojářů. Důvod je právě zrušení live service hry, kterou studio připravovalo.

Bend Studio nakonec tuto informaci oficiálně potvrdilo na svém kanálu na síti X (dříve Twitter).

Studio tak musí začít od začátku a zbytek vývojářů se nyní soustředí na nový projekt. Těžko říct jaký, ale live service už určitě ne. Hráči si dlouho přejí pokračovaní Days Gone, tak třeba bude jejich přání vyslyšeno i přes fakt, že v týmu už není kreativní šéf prvního dílu, John Garvin, a další lidé.

Sony tímto krokem redukuje další studio, v minulosti zavřela i tvůrce neúspěšného Concordu, dále PixelOpus (tvůrci Concrete Genie), Japan Studio (pomáhalo s vývojem her jako The Last Guardian nebo Bloodborne), zrušila několik live service her a došlo k odložení střílečky Fairgame$. Snad se poučili a zaměří se na to, co jim šlo. V těchto vodách bohužel neuspěli a stálo to nemálo peněz a času.

Pokud vás zajímá, o co jsme v případě Bend přišli, tak jejich projekt měl využít open-world mechaniky z Days Gone. Dle uniklých materiálů mělo jít o kombinaci Metal Gear Solid a Splinter Cella. Hrát jsme měli z pohledu třetí osoby v nějakém sci-fi světě.