Magazín · Novinky · v neděli 29. 12. 2024 12:33
Sony objasňuje strategii vydávání her na PC: Prioritou zůstává PlayStation
Sony Interactive Entertainment znovu potvrdila svou strategii ohledně vydávání her na PC a zdůraznila, že jejím klíčovým zaměřením zůstávají konzole PlayStation. V rozhovoru pro Famitsu se Herman Hulst, šéf PlayStation Studios, vyjádřil k tomu, jakým způsobem přistupují k vydávání her pro různé platformy.
Podle Hulsta budou hry jako služby (tzv. live-service hry) nadále vydávány na více platformách současně, včetně PC, protože u těchto titulů je důležitý co největší počet hráčů. „Úspěch live service her závisí na přilákání nových hráčů a rozšiřování komunity. Proto je zásadní využít momentu při vydání a nabídnout hru co největšímu počtu hráčů,“ vysvětluje Hulst.
PŘÍBĚHOVÉ HRY ZVYŠUJÍ ATRAKTIVITU PLAYSTATIONU
Singleplayerové hry, tedy klasické příběhové tituly, jsou stále klíčovým prvkem Sony, který definuje značku PlayStation. „Hry pro jednoho hráče jsou důležitým prvkem, který zvyšuje atraktivitu PlayStationu. Pro každou hru strategicky plánujeme období exkluzivity, aby nejprve hráči na PlayStationu mohli zažít tu nejlepší možnou verzi,“ uvedl Hulst.
Sony zároveň vidí rozšiřování na PC jako způsob, jak přivést své hry k většímu publiku, avšak s jasně stanovenými prioritami. „Naší hlavní prioritou zůstává nabídnout hráčům co nejlepší zážitek. Součástí této strategie je i podpora propojení účtů PSN na PC, což zlepšuje propojení mezi platformami,“ dodal Hulst. Mnoho hráčů však takového názoru není a propojení s PSN účtem je otravuje, případně jim brání v hraní tam, kde PlayStation Network není podporována.
Najdou se také případy, kdy i příběhová hra vyjde současně na více platforem. V tomto případě se bavíme o LEGO Horizon Adventures. Sony zvažuje možnosti vždy individuálně. Hulst zdůraznil, že „každá hra je posuzována na základě toho, co je pro ni nejlepší.“
Navzdory neúspěchu s Concordem a zavření studia Firewalk hodlají v Sony pokračovat ve snaze prorazit s multiplayerovými/kooperativními tituly.
„Herní byznys se neustále mění v důsledku celé řady faktorů, včetně technologického pokroku, nových žánrů a způsobů hraní. Jedna věc se však nezměnila, a to touha lidí po vynikajících zábavních zážitcích, a hry tak stále přitahují více a více pozornosti,“ komentoval situaci Hulst. Dle něj jsou online tituly velmi populární, což je důvod, proč se japonská společnost bude v budoucnu soustředit na live servery tituly a příběhové hry pro jednoho hráče.
V roce 2025 by na PS5 měla Sony vydat příběhovky Ghost of Yōtei a Death Stranding 2: On the Beach. Nedávno byl představen také sci-fi titul Intergalactic: The Heretic Prophet od Naughty Dog (The Last of Us).