V budoucnu chce být Sony spojována nejen s propracovanými hrami pro jednoho hráče, ale také s těmi multiplayerovými. Proto loni koupila Bungie se značkou Destiny za 3,6 miliardy dolarů a kanadské Haven Studios pod vedením Jade Raymond (stála u zrodů Assassin's Creed a Watch Dogs), stejně tak její dosavadní týmy pracují na několika live service hrách, včetně samotné online hry The Last of Us od Naughty Dog a multiplayerového projektu ve světě Horizon od Guerrilla Games.

Teď Sony do skládačky za nezveřejněnou částku přidává Firewalk Studios. Washingtonská firma už v roce 2021 oznámila spolupráci s PlayStationem při vývoji nového exkluzivního AAA titulu zaměřeného na nezapomenutelné multiplayerové zážitky. Dá se očekávat, že půjde o nějakou akci s ohledem na to, že ve Firewalku najdeme veterány, kteří pracovali na Call of Duty, Destiny, Titanfallu, Apex Legends a Halo. Každopádně by měl dorazit na PS5 a PC.

„Studio sdílí naši vášeň pro vytváření inspirativních světů podložených výjimečnou hratelností a my chceme do jeho poslání i nadále investovat,“ uvedl v prohlášení šéf PlayStation Studios Hermen Hulst. „Jsme nadšeni, že Firewalk přinese do PlayStation Studios své technické a tvůrčí zkušenosti, které nám pomohou rozvíjet naše živé služby a přinést hráčům něco skutečně výjimečného.“

Hulst v prohlášení ještě uvedl, že sdílejí stejnou ambici vytvářet pro hráče smysluplné zážitky. Vyzdvihl jejich inovativní přístup k propojenému vyprávění příběhu a jejich závazek k vysoce kvalitní hratelnosti. Dosud neoznámenou novou značku popisuje jako ambiciózní hru pro více hráčů.

Firewalk Studios bylo založeno v roce 2018 a dosud nevytvořilo žádnou hru. Stává se dvacátým studiem divize PlayStation Studios. Je to současně druhé studio, které Sony koupila bez toho, aby s ním delší dobu spolupracovala. Předtím takto koupila Haven.

Poslední akvizice Sony jdou se záměrem uvést do března 2026 na trh až 12 live service titulů. Nemáme se ale bát, v Sony budou i nadále investovat do vývoje příběhových dobrodružství pro jednoho hráče. Zároveň ale chtějí posílit expanzi na PC a mobilních zařízeních.

Před měsícem vyšlo najevo, že Sony na strategické investice zůstalo více než 5 miliard amerických dolarů z balíku, který v roce 2021 vyčlenila v rámci své tříleté iniciativy. Ta zahrnuje snahy rozšířit počet předplatitelů her a služeb.

Dle náznaků mohla Sony koupit ještě studio Ballistic Moon. Tato akvizice ale zatím nebyla potvrzena. Ballictic Moon se skládá z bývalých vedoucích představitelů Supermassive Games (Until Dawn).

AKVIZICE SONY V POSLEDNÍCH LETECH

  • Nixxes Software (2021), specialisté na portování her na PC
  • Bluepoint Games (2021), autoři remaku Demon's Souls
  • Firesprite (2021), vývojáři PS VR her
  • Fabrik Games (2021), podpůrný tým studia Firesprite
  • Housemarque (2021), autoři Returnal
  • Valkyrie Entertainment (2021), podpůrné studio, pomáhalo s inFamous a God of War
  • Bungie (2022), studio stojící za Destiny
  • Haven Studios (2022), vede Jade Raymond, vývoj live-service her
  • Savage Game Studios (2022), vývojáři mobilních her