V Sony Group se pro současný fiskální rok rozhodli do výzkumu a vývoje her investovat rekordní částku. Do 31. 3. 2024 hodlají utratit 300 miliard jenů (přibližně 2,13 miliardy dolarů).

Investice představuje přibližně 40 % veškerých výdajů firmy na výzkum a vývoj. Tím překonává dokonce rozpočet pro polovodiče a elektroniku, informuje Nikkei Asia.

Loni Sony na výzkum a vývoj her vyčlenila 271,1 miliardy jenů. O rok dříve to bylo 144,5 miliardy jenů. Za dva roky se tak rozpočet navýšil více než dvojnásobně.

Cílem japonské společnosti je být v budoucnu známá nejen skvělými příběhy pro jednoho hráče, ale také live service hrami. Podle analýz má mít trh s hrami jako živými službami v roce 2026 hodnotu až 19 miliard dolarů. Z toho důvodu chce Sony do 31. 3. 2026 uvést na trh až 12 takových titulů.

Do live service her (GaaS) bude v tomto fiskálním roce investováno 55 % výdajů. Ve fiskálním roce, jenž končí v březnu 2026, to bude už 60 % z rozpočtu. Součástí snahy Sony prorazit v live service hrách byla akvizice studia Bungie. Autoři Destiny stáli 3,7 miliardy dolarů a dohlížejí na vývoj všech live service her PlayStationu.

V současné době víme, že mezi GaaS projekty se řadí Concord od Firewalk Studios, Fairgame$ od Haven Studios, Marathon od Bungie, kooperativní multiplayerová akce ze světa Horizon nebo samostatná multiplayerová hra zasazena do světa The Last of Us. Live service hry od Sony mají být různých žánrů, velikostí a cílit na odlišné skupiny hráčů.

Sony nezapomíná investovat také do nových zážitků pro virtuální realitu, stejně tak hodlá nadále vytvářet příběhy pro jednoho hráče. Cílem je využít stávající oblíbené značky, stejně tak vytvářet nové značky.