Do mezinárodní videoherní síně slávy vstoupily nové hry, které vzešly z finalistů, mezi nimiž byly také tituly Age of Empires, Angry Birds, Call of Duty 4: Modern Warfare, FIFA International Soccer, Goldeneye 007, NBA 2K, Quake a Wizardry.

Výše zmíněné kousky porazily hry Barbie Fashion Designer, Computer Space, The Last of Us a Wii Sports. V síni slávy muzea The Strong ve státě New York budou uvedeny 30. 6. letošního roku.

Barbie Fashion Designer vznikl v roce 1996, bylo to v době, kdy bylo mnoho her určeno mužům. Hra, kterou vydala společnost Digital Domain/Mattel Media, dokázala, že počítačová hra určená dívkám může uspět, a za dva měsíce se jí prodalo více než 500 000 kopií.

„Titul pomohl výrazně rozšířit trh s videohrami a otevřel důležité – a stále probíhající – diskuse o genderových a stereotypech ve hrách. Barbie Fashion Designer byl také inovativní v tom, že překlenul propast mezi digitálním a fyzickým prostředím, protože umožnil hráčům navrhovat oblečení pro své panenky Barbie a tisknout je na speciální látky,“ uvádí tisková zpráva.

Computer Space je první skutečnou komerční videohrou, která vyšla v roce 1971 jako arkádová hra na mince. Navrhli ji spoluzakladatelé Atari Nolan Bushnell a Ted Dabney s výrobci počítačů Nutting Associates.

„I když se nejednalo o bestseller ani o skutečný komerční úspěch, přinesla videohry z univerzitních a výzkumných počítačových laboratoří do širší kulturní sféry,“ shrnuje úspěchy arkádové hry muzeum.

The Last of Us vydaly společnosti Naughty Dog a Sony v roce 2013. „Hra díky hlubokému příběhu, intimnímu zkoumání lidstva, napínavým cut-scénám a nezapomenutelným postavám rychle vynikla v přeplněném žánru postapokalyptickým zombie her. Více než 200 magazínů ji označilo za hru roku 2013. Její příběh se od té doby dostal i do Hollywoodu a v roce 2023 inspiroval adaptaci pro HBO, kterou každý týden sledovaly miliony lidí.“

Wii Sports byla uvedena na trh v roce 2006 společně s konzolí Nintendo Wii a představila technologii založenou na pohybu v obývacích pokojích po celém světě. Jednoduchým pohybem ovladače mohli hráči podávat tenisový míček, házet bowlingovou koulí nebo řídit golfový míček.

Jednoduchá mechanika zpřístupnila hru téměř každému – mohli ji hrát malé děti i senioři – a pomohla nově definovat pojem ‚hráč‘. Nakonec hra pomohla Nintendu prodat více než 100 milionů konzolí Wii po celém světě.“

World Video Game Hall of Fame ve Strong National Museum byla založena v roce 2015, aby ocenila elektronické hry, které byly důležitou součástí pro historii širšího videoherního média a jejich roli ve společnosti. Nové prostory, v nichž bude síň slávy umístěna, budou otevřeny 30. června 2023 v areálu muzea v Rochesteru ve státě New York. Jedná se o obrovské muzeum věnované základům hraní a představivosti, založeno bylo v roce 1968, je velmi interaktivní a zahrnuje stolní a videoherní sbírky a exponáty.