Magazín · Novinky · Aktualizováno ve čtvrtek 20. 10. 2022 00:18
Silent Hill 2 remake oficiálně oznámen pro PS5 a PC se spoustou detailů
Společnost Konami právě ve svém speciálním streamu oznámila Silent Hill 2, dlouho spekulovaný remake hry, která původně vyšla pro PlayStation 2.
Po měsících zvěstí to máme oficiálně. Na předělávce kultovního hororu pracuje známé polské studio Bloober Team (Blair Witch, Layers of Fear a The Medium), které ji připravuje pro PlayStation 5 a PC. Hra má konzolovou exkluzivitu po dobu 12 měsíců, takže poté může vyjít na Xbox Series X/S.
Bloober Team připravuje Silent Hill 2 v úzké spolupráci s autory původního dílu a Team Silent z Konami. Společně respektují původní titul a chtějí přinést starým i novým hráčům novou verzi, ve které se neztratí atmosféra.
Z pozice skladatele pomůže Akira Yamaoka a Masahiro Ito, jenž byl výtvarným ředitele a designérem monster u předchozích dílů, se nemůže dočkat, až fanouškům ukážou více. Ito má pochopitelně na starost aktualizované verze příšer.
Zdroj: KonamiDo Silent Hill se podíváme ještě ve velkém spin-offu, menší hře i filmu
V traileru vidíme novou verzi hlavního hrdiny Jamese Sunderlanda, který se vydal do Silent Hillu zachránit svou ženu Mary - dlouho považovanou za mrtvou. V traileru vidíme i některé charakteristické prvky série, včetně ulic plných mlhy a několika známých nepřátel. Mezi ně přirozeně patří Pyramid Head.
Podívejte se:
Zatím máme potvrzenou kameru z pohledu třetí osoby, přes rameno jako u remaku Resident Evil 2 od společnosti Capcom. Právě úspěch remaku Resident Evil měl být podle insiderů impuls, aby Konami z hrobu vykopala Silent Hill. Také víme, že je využíván Unreal Engine 5 a technologie jako Lumen a Nanite.
První zmíněná technologie poskytuje dynamický systém globálního nasvícení, který „okamžitě“ reaguje na změny scény a světla. To znamená, že světlo realisticky interaguje s prostředím, stejně jako ve skutečném světě. Výsledkem je přirozeněji osvětlené herní prostředí.
„Remake má také nový hudební styl, nové výzvy a zvukový a hudební design, který dokáže potěšit stávající fanoušky,“ uvedl Yamaoka.
„Jednoduše řečeno, naším cílem je vytvořit vše, co ze hry udělalo nadčasovou klasiku, ale ponořit se ještě hlouběji do mlhavých ulic Silent Hillu,“ řekl režisér Mateusz Lenart, který dříve působil jako kreativní ředitel hororu The Medium.
Nanite slouží k vytváření „neuvěřitelně detailních světů a realističtějších prostředí, která vypadají a působí téměř jako živá“. Navzdory cíli oživit město „způsobem, který byl doposud nemožný“, se Bloober Team snaží zachovat atmosféru Silent Hillu 2 a zároveň modernizovat několik aspektů hratelnosti.
Bohužel, datum vydání Silent Hill 2 neznáme, ale zveřejnění minimálních a doporučených systémových požadavků PC verze naznačuje, že vydání není daleko.
MINIMÁLNÍ SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY SILENT HILL 2
Pro hraní na minimální/střední grafické nastavení ve FullHD (1080p) při stabilních 30 snímcích za sekundu se uvádí tato sestava:
- Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém
- OS: Windows 10 x64
- Procesor: Intel Core i5-8400 | AMD Ryzen 3 3300X
- Operační paměť: 12 GB RAM
- Grafická karta: AMD Radeon RX 5700 / NVIDIA GeForce GTX 1080
- DirectX: Verze 12
- Místo na disku: 50 GB
DOPORUČENÉ SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY SILENT HILL 2
Pro hraní na střední grafické nastavení ve FullHD (1080p) při stabilních 60 snímcích za sekundu se uvádí tato sestava, která by měla zvládnout i hru ve vysokých grafických detailech ve 30 FPS, případně ve 4K s technologiemi jako DLSS.
- Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém
- OS: Windows 11 x64
- Procesor: Intel Core i7-8700K | AMD Ryzen 5 3600X
- Operační paměť: 16 GB RAM
- Grafická karta: NVIDIA GeForce RTX 2080 / AMD Radeon 6800XT
- DirectX: Verze 12
- Místo na disku: 50 GB.
HISTORIE
Silent Hill je hororová série, která vznikla v roce 1999 v Konami. Poslední díl vyšel v roce 2012 s podtitulem Downpour pro PlayStation 3 a Xbox 360 a pracovalo na něm české studio Vatra Games. To už dnes neexistuje.
Druhý díl je považován za ten nejdůležitější a nejoblíbenější. Původně vyšel na PS2 v září 2001. Později se v remasterované verzi dostal na PlayStation 3 a Xbox 360 skrz Silent Hill HD Collection.
Příběh hry je inspirován ruským románem Zločin a trest (Crime and Punishment) z roku 1866 od Fjodora Dostojevského a mezi vlivy na umělecký styl hry patří práce filmových režisérů Davida Cronenberga, Davida Finchera, Davida Lynche a Alfreda Hitchcocka; ve hře lze nalézt kulturní odkazy na historii, filmy a literaturu. Na rozdíl od předchozího titulu, jehož příběh se týkal činnosti kultu, se Silent Hill 2 zaměřuje přímo na psychologii postav.
Ve své době byl Silent Hill chválen za příběh, psychologický horor a tabuizovaných témat, soundtrack, atmosféru, grafiku, design příšer a zvukový design. Kritiku si titul vysloužil za ovládání.
Ještě obrázky z prvního traileru: