Phil Spencer, šéf značky Xbox a generální ředitel herní divize Microsoftu, obdrží prestižní ocenění AIAS za celoživotní dílo. Spencer se dostává do společnosti významných lidí jako je Satoru Iwata a Genyo Takeda z Nintenda, kteří jsou také držiteli této ceny.

Cenu Spencerovi předá Todd Howard z Bethesdy během slavnostního ceremoniálu, který proběhne 24. 2.

„Phil Spencer po celou dobu své kariéry ve společnosti Microsoft prokazoval nadšení i vůdčí schopnosti. Je zodpovědný za nespočet vlivných a zásadních iniciativ, které se odrazily v celém herním průmyslu. Jménem správní rady Akademie se těšíme, až budeme moci oslavit Spencerův významný vliv na videohry tím, že mu předáme cenu za celoživotní dílo,“ uvedla Meggan Scavio, prezidentka AIAS.

Spencerovi gratulovala celá řada lidí. Mezi nimi Bonnie Ross (šéfka 343 Industries) Cliff Bleszinski (tvůrce Gears of War), Randy Pitchford (zakladatel Gearbox Software), Neil Druckmann (Naughty Dog) i současní a bývalí vedoucí PlayStationu včetně Shauna Laydena, Hermena Hulsta a Shuheie Yoshidy.

Phil Spencer byl jmenován generálním ředitelem herní divize společnosti Microsoft v lednu 2022 a v oblasti technologií a zábavy působí již více než 30 let, kdy vedl globální obchodní, kreativní a inženýrské týmy. Od roku 1988, kdy nastoupil do Microsoftu jako stážista, zastával Spencer ve společnosti řadu funkcí, včetně výkonného viceprezidenta pro hry, šéfa Xboxu, korporátního viceprezidenta Microsoft Studios a generálního ředitele Microsoft Game Studios EMEA.

Ve svých rolích ve společnosti Microsoft Spencer vedl Xbox při uvedení několika konzolí na trh, včetně Xbox One S, Xbox One X, Xbox One S All Digital Edition a Xbox Series S a Xbox Series X; několika akvizic, včetně Mojang (mateřská společnost Minecraftu), Undead Labs, Ninja Theory, Playground Games, Compulsion Games, Obsidian Entertainment, inXile Entertainment a ZeniMax Media (mateřská společnost Bethesda Softworks); a ovlivnil globální zábavní franšízy včetně Halo, Gears of War a Forza, stejně jako vydavatelství Xbox Game Studios.

Vedl také rozšíření multiplatformního hraní pomocí Xbox Network, investice do obchodních modelů předplatného s Xbox Game Pass a zavedení služby Xbox Cloud Gaming. Se svým týmem a kolegy Spencer nadále posouvá hranice kreativity, technických inovací a zábavy napříč žánry, publikem a zařízeními.

Od Richarda Irvinga, bývalého člena týmu Xbox, jsme se díky rozhovoru pro Wall Street Journal dozvěděli, že Spencer za Xbox Game Pass bojoval jako lev a snažil se přesvědčit všechny, kteří předplatnému ve stylu Netflixu nevěřili. „Nebral ne jako odpověď. Vždy se snažil najít způsob, jak to udělat,“ dodal Irving.