Když Sony koncem srpna oznámila okamžité zdražení PlayStationu 5 z důvodu vysoké inflace o 50 eur (1000 Kč), tak Phil Spencer potvrdil, že maloobchodní cena nové generace Xboxu zůstane stejná. Teď ale šéf herní divize Microsoftu naznačil zdražení konzolí, her i předplatného.

Ze slov Spencera vyplývá, že pro letošní Vánoce je důležité udržet nízkou cenu, ale to nebudou moci dělat věčně. Jinými slovy, v příštím roce může od Microsoftu přijít oznámení informující o navýšení cen, a to nejen her, ale i předplatného Xbox Game Pass a PC Game Pass a samotných konzolí, zejména Xboxu Series X a Xboxu Series S.

„Zachovali jsme cenu naší konzole, zachovali jsme cenu našich her a předplatného. Nemyslím si, že to budeme moci dělat věčně. Myslím, že v určitém okamžiku budeme muset zvýšit ceny některých výrobků, ale když jsme šli do letošních Vánoc, považovali jsme za velmi důležité, aby ceny zůstaly stejné,“ komentoval situaci Spencer během WSJ Tech Live.

Včera jsme vás informovali o navýšení doporučené ceny Valve pro vývojáře a vydavatele na Steamu. Jak vidno, více společností reaguje na současnou nelichotivou situaci.

GAME PASS JE ZISKOVÝ

Kromě toho Phil Spencer prozradil několik zákulisních informací. Xbox Game Pass tvoří přibližně 15 % příjmů Microsoftu z divize obsahu a služeb Xboxu. Spencer si nemyslí, že si ukousne větší díl, protože příjmy rostou celkově. Nicméně, šéf Xboxu naznačuje, že předplatné nebude dominovat příjmům Microsoftu z her. Na druhou stranu, předplatné je ziskové a v oblasti PC zaznamenávají neuvěřitelný růst.

„Na konzolích jsme zaznamenali zpomalení růstu, hlavně proto, že v určitém okamžiku jsme na konzolích oslovili všechny [hráče, pozn. redakce], kteří si chtějí službu předplatit,“ vysvětluje Spencer s tím, že PC Game Pass meziročně narostl o 159 % předplatitelů a hry přes Xbox Cloud Gaming streamovalo více než 20 milionů lidí, začátkem roku to bylo 10 milionů.

Nedávno jsme se dozvěděli o záměru vytvořit mobilní herní obchod Xboxu, jenž bude konkurovat Google Play a App Store. Pro něj bude Xbox Cloud Gaming důležitý, aby mohli hráči na chytrých mobilech a tabletech hrách velké hry z Xboxu. Důležité ještě je, aby mohl Microsoft koupit Activision Blizzard se studiem King. To má v mobilním segmentu velké zkušenosti a vytváří velmi oblíbené tituly, včetně série Candy Crush, Farm Heroes a Crash Bandicoot: On the Run!.