Daniel Vávra na svém facebookovém profilu prozradil další zajímavosti o Kingdom Come: Deliverance 2. Pochlubil se, že včera s hlavním designérem Prokopem Jirskou počítali, kolik toho vlastně napsali.

Vyšlo jim, že napsali 2 200 000 slov, tedy 11 000 typických scenáristických stran. To je dle Vávry sto scénářů na typický dvouhodinový film, případně přibližně 25 průměrných románů.

„Jeden náš quest se hraje skoro stejně dlouho jako trvá běžný film a těch questů je tam fakt hodně,“ přidal Vávra.

„Kdybychom měli brát čistě hrané sekvence ve hře (cutscény), tak jsou dlouhé jako tři filmy. Jenže ve hře je většina dialogů mimo tyhle scény, plus tam každá postava má tzv. barky, tedy takové to mluvení v otevřeném světě (pozdravy, výkřiky, rozhovory v obchodě, reakce na věci ve světě...). A samozřejmě tam máme mraky textů okolo – deník hlavní postavy, kodex, tutoriály, nápovědy... uvádí dále Vávra. To je dost. Člověk, který umí rychle číst (300 slov za minutu), kdyby četl osm hodin denně, četl by to 3 pracovní týdny,“ vysvětluje Vávra.

Scénář pro pokračování středověkého RPG psalo skoro dvacet lidí. Z toho Vávra napsal jen malou část.

„Většina mainquestů vychází z mého konceptu a osnovy děje, pak to brainstromujeme společně, pak to dostane k napsání jeden z designerů a pak to jako ‚showrunner‘ u seriálu všechno čtu, edituju a případně přepisuju, když se mi to nelíbí. Mýma rukama nějakým způsobem prošlo 100 % cutscén. Loni v létě jsem kupříkladu editoval takřka 100 % všech dialogů hlavních postav ve hře, aby to všechno sedělo dohromady, postavy se chovaly konzistentně napříč questy a používaly stejný způsob vyjadřování,“ uvedl Vávra.

„I přesto ovšem ve hře stále narážím na věci, které jsem nikdy neviděl, protože prostě není v silách jednoho člověka tohle všechno monitorovat. Většinou mě ale už překvapují spíš mile,“ dodal Vávra.

Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde 11. 2. 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S s českým dabingem.