Satisfactory, budovatelský sandbox z pohledu první osoby, obdržel významnou aktualizaci. Díky ní titul přešel na modernější Unreal Engine 5. Vývojáři z Coffee Stain Studios o tom informovali v tiskové zprávě.

Hra se nachází ve fázi předběžného přístupu ze Steamu a Epic Games a takzvaný Update 8 přináší další vylepšení, jako například podporu pro upscalingové technologie.

Na přechodu z Unreal Engine 4 na novodobější engine se pracovalo už dlouho a komunita byla s touto změnou seznámena měsíce dopředu. Díky Unreal Enginu 5 bylo možné hráčům dodat zbrusu nové možnosti související nejen s grafikou, ale také samotnou hratelností. Vývojáři se zaměřili kupříkladu na fyziku anebo zvuky vozidel.

Po vizuální stránce titul nadchne díky přítomnosti technologie Lumen, jež vylepšuje odrazy a osvětlení. Hráči s pomalejším hardwarem dozajista ocení přítomnost metod anti-aliasngu TSR a FXAA. Pro dosažení vyššího počtu FPS je nyní možné použít technologie DLSS, FSR a XeSS.

Update 8 přináší také žádané změny ve fungování blueprintů nebo nabídku s pokročilým nastavením hry, kde si lze povolit možnosti jako Flight Mode (režim pro létání), No Build Cost (stavění bez nutnosti mít potřebné suroviny) nebo Set Starting Tier (nastavení tieru, na kterém začínáte hrát). Jednotlivá nastavení, s nimiž si lze pohrát, pěkně vysvětluje komunitní manažer Jace Varlet tomto videu:

Do hry se také dostávají nové nástroje, kupříkladu Priority Power Switch, jenž dovoluje uspořádat úseky elektrické sítě podle různých priorit. „Pokud tedy dojde k výpadku napájení, prioritní spínače napájení se vypnou v pořadí podle nastavené priority a vypnou části závodu, které jsou za nimi, dokud nebude k dispozici dostatek energie pro zbytek sítě, aby mohla fungovat,“ píšou vývojáři.

Dále přibyla Power Tower (napájecí věž) neboli velká budova umožňující připojit elektrické vedení na delší vzdálenosti.