Zdroj: Sony
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 18. 12. 2025 10:00
Saros chce na PS5 ohromit grafikou a ukazuje extrémně detailní postavy
Nadcházející PlayStation 5 exkluzivita Saros od tvůrců Returnalu ze studia Housemarque chce ohromit grafikou a extrémně detailními postavami.
Režisér hry Gregory Louden v novém vývojářském deníčku prozradil, že tým se v Saros mnohem více zaměřil na budování světa a vedlejší postavy. Zatímco v Returnalu jsme byli na planetě Atropos v podstatě sami, v novince budeme sledovat osudy celé posádky lodi na tajemné Carcose.
Z toho důvodu tvůrci kladou důraz na filmové sekvence. „Nebojíme se přiblížit kameru až k tvářím našich postav,“ vysvětluje technický ředitel Martin Contel. To s sebou přineslo i velké technologické výzvy – animovat lidský obličej tak, aby emoce vypadaly autenticky, je nesmírně náročné. Stačí jeden špatně rozpohybovaný sval a z úsměvu je rázem škleb.
Ve videu můžeme vidět, jak autoři kombinují animace, detailní textury a moderní osvětlení, aby vytvořili momenty, které jsou místy až filmově působivé. Zkrátka nechtějí, aby Saros působil jen jako rychlá akce, ale byl i vizuální podívanou, která využívá výkon PS5 naplno.
Hlavního hrdinu Arjuna Devraje, kterého čeká velmi drsný a emocionální vývoj, ztvárnil Rahul Kohli, zatímco velitelku Sheridan Bouchardovo namluvila Jane Perry (Selene z Returnalu). Sledovat její interakci s Arjunem má být podle tvůrců jedním z vrcholů hry.
Devraj je elitní bojovník známý jako Soltari Enforcer. Vedle něj se objeví celá řada dalších postav, které zaujmou propracovanými modely, realistickými animacemi a především působivým nasvícením. Právě práce se světlem má zásadní vliv na to, jak živě a plasticky jednotlivé postavy působí, a podle záběrů patří k absolutní špičce současné generace.
„Tření uvnitř posádky se stupňuje. Každý se s beznadějí a strachem vyrovnává po svém, což vede k nevyhnutelným konfliktům,“ říká Shaughnessy.
Po stránce hratelnosti zůstává Housemarque věrné svému stylu. Devraj se vydá do neznámého světa plného hrozeb, kde se odehrává typický „balet kulek“, tentokrát však s větším důrazem na příběh. Studio mluví o nejambicióznější narativní složce, jakou kdy ve své hře nabídlo.
Kromě alternativních režimů střelby a bizarních zbraní bude důležitou mechanikou také perfektní parry, tedy přesné odražení útoku. Právě tato kombinace precizního ovládání, agresivní akce a silnějšího vyprávění má Saros odlišit od předchozích her studia.
Saros po mírném odkladu vyjde 30. dubna 2026 na PlayStation 5.
