Společnosti Insomniac Games a Sony od dnešního brzkého rána prožívají to, čím si v září minulého roku procházel Rockstar Games. Důsledkem nedávno hackerského útoku na internet uniklo velké množství informací o připravovaných projektech. Tím nejzajímavějším je Marvel's Wolverine, který byl oznámen už v září 2021, ale do dnešního dne jsme o něm věděli velmi málo. Jistotou bylo pouze to, že oproti pavoučímu dobrodružství bude temnější s dospělejším tónem.

Úniky Wolverinu se v herním průmyslu bezesporu na dlouhou dobu zapíšou mezi jeden z těch největších. Bez okecávání – uniklo v podstatě úplně všechno. Nejen concept arty a nějaké alfa gameplay záběry jako tehdy u Grand Theft Auto VI, ale informace o příběhu, interní prezentace a dokonce celý hratelný build z PC verze. Ano, PC verze.

Nemusíte se bát, ty největší příběhové spoilery tu řešit nebudeme. Kdo chce, může si je dohledat. Informovat ale určitě musíme o všem ostatním. Z těch „menších“ věcí unikly concept arty. Ty samozřejmě ukazují nejen Wolverina, ale Sabertootha, Mystique, Jean Grey, Omega Red a Deathstrike.

Odhalení nejen nových postav pochází i v rámci uniklého seznamu herců. Logana, tedy Wolverina, si – pokud nedojde ke změně – zahraje australský herec Liam McIntyre. Pro většinu lidí asi nejznámější za svou roli Spartaca ve stejnojmenném seriálu nebo v rámci her JD Fenixe v posledních dvou dílech Gears of War. Brett Gipson si zahraje Loganova adoptovaného bratra Viktora Creeda (Sabertootha) a hezkým překvapením (nebo „překvapením“, protože je všude) je také Troy Baker coby Sinister, nevlastní otec obou předešlých postav.

Aniž bychom prozrazovali choulostivé podrobnosti o příběhu, tak už dnes víme, že se hra bude skládat ze 40 hlavních misí o délce nějakých 15 hodin. To je velmi podobné s letošním Spider-Manem 2. V případě Wolverina bude 11 hodin tvořit čistě herní část a zbývají 4 hodiny příběhové filmečky. Po herní stránce se budou střídat akční pasáže s taktickým kradmým pohybem, souboji s bossy, řešením hádanek a cestováním po světě. V tomto typu hry pochopitelně nemůže chybět vedlejší obsah. V něm budeme například prozkoumávat nějakou oblast, řešit nespecifikované zakázky a také se ponoříme do vzpomínek. To by mělo herní dobu ještě natáhnout.

Kdyby vám to bylo málo, hrát budeme moci i za další postavu. Konkrétně Jean Grey, která se více zaměří na boj zdálky pomocí psychických schopností a telekineze. Kromě toho bude disponovat „unikátní overshield mechanikou“. Navzdory tomu, že se jako hratelná postava má objevit pouze v pěti misích, to vypadá, že dostává větší prostor než Mary Jane v prvním Spider-Manovi. Vzhledem k tomu by se dalo spekulovat, že se může do budoucna počítat s jejím využitím v DLC nebo samostatných rozšířeních. Ale uvidíme, to je ještě daleká budoucnost.

Z uniklých záběrů (které sdílet nebudeme) přitom samotná hra vypadá tak, jak byste nejspíš od kombinace Insomniac Games a Sony čekali. Jde o akční adventuru z pohledu třetí osoby, která už na první pohled náramně připomíná nejen Spider-Mana, ale třeba i konkurenční Batman: Arkham sérii. Nechybí opět kombinace stealth pasáží i velkých rvaček se skupinou nepřátel.

Z prezentace se například dozvídáme o přítomnosti regenerativního zdraví, které má podporovat agresi hráče. Takzvané „ghost“ zdraví po utržení zásahu jde po krátkou chvíli získat agresivním útočením zpět. Je to například podobné tomu, jak funguje zdraví v souls-like hře Bloodborne; shodou okolností také od Sony.

V rámci stealthu hra slibuje skrývání se třeba ve stromech a keřích, možnost sbírat a uklízet těla či přilákat nepřítele písknutím. Prezentace rovněž poukazuje na nový systém nepřátelské pozornosti. Ti teď budou chodit více ve skupinách, objevovat těla (což moc nedělali ani v nedávném Spider-Man 2) a budou mít tendenci se dívat i nahoru do stromů.

Pohybový systém je také něco, na čem si nejspíš vývojáři dávají záležet. Obzvlášť po pozitivním ohlasu v rámci Spider-Mana. Logan bude umět nejen běhat a skákat, ale také lézt po zdech, klouzat se po zemi nebo používat zip-linu a podobně.

V neposlední řadě to také vypadá, že se některé věci moc zásadně nezmění. Kromě podobné délky to vypadá, že Insomniac Games cílí na podobné RPG prvky jako v případě Spider-Manů. Získávání zkušenostních bodů z misí a aktivit, kterými si poté odemkneme nové schopnosti a dovednosti. Zrovnatak si budeme moci vytvářet nové obleky a jejich vylepšení.

Z dalších detailů se také dozvídáme, že by hra měla obsahovat systém dynamického počasí nebo systém pro ničení těl. Ať už je to přesně cokoliv. Stejně tak jako hned několik lokací. Nechybí huby i tzv. „shared spaces“. Huby mají představovat velká prostředí – takže v zásadě něco jako New York u Spider-Mana – která obsahují mise, aktivity, vozidla i občany. Konkrétně by se mělo jednat o Shinjuku, čtvrť Tokia, a Madripoor, fiktivní město v jihovýchodní Asii, které fanoušci Marvelu a Wolverina jistě moc dobře poznávají. Shared Spaces jsou naopak menší uzavřené lokace dedikované pro pár misí. V rámci nich se podíváme na Aljašku a Avalon.

Špatnou zprávou pro všechny asi ale bude, že se se hrou počítá až na konec roku 2026, i když se spekuloval už i konec příštího roku. A otázkou je, jak moc tyto úniky vývoj nadále ovlivní. Navzdory existenci PC buildu lze ale čekat, že jako obvykle vyjde nejprve konzolová verze.