Není pochyb o tom, že Rockstar pracuje na přísně utajovaném pokračování veleúspěšné série Grand Theft Auto. O připravovaném díle s číslem šest toho sice zatím moc nevíme, ale jisté střípky naznačují, že bychom se možná mohli podívat do zlaté éry drogových doupat sedmdesátých a osmdesátých let.

Díky serveru Kotaku se k nám ale nyní konečně dostalo potvrzení toho, co jsme zatím jen víceméně tušili. Po obřím Red Dead Redemption 2 teď Rockstar skutečně vyvíjí GTA VI. Vaše nadšení teď ale bohužel musíme zkrotit. Hry se totiž podle všeho jen tak nedočkáme. Na druhou stranu... Je to Rockstar, u kterého je takové čekání celkem běžné.

Jak asi většina z vás ví, právě vývoj druhého Red Dead Redemption se neobešel bez problémů. Jako u mnoha dalších her a studií byl hlavním viníkem především crunch, který měl za následek obrovskou vlnu přesčasů. Což je ovšem v obecnější rovině problém většiny větších herních studií, nejen Rockstaru.

Společnost se ale rozhodla jednat a napravit tak celou situaci. Flexibilnější pracovní plány, zpětná vazba od zaměstnanců, pravidelná komunikace s komunitou. Jen malý výčet toho, co Rockstar připravil pro tento rok, aby eliminoval potřebu přesčasů.

Větší míra organizovanosti by tak mimo jiné mohla zpříjemnit i vývoj GTA VI, které bude plánováno více dopředu a do prací proto nebude třeba zasahovat na poslední chvíli. Takové kroky totiž samozřejmě nevyhnutelně vedou právě ke crunchi.

Možná proto chce studio šesté GTA dělat trochu jinak. Místo toho, aby nám dalo monstrózní hru s tunou herního obsahu, chce Rockstar GTA VI vydat jako menší titul, který ale, a tady jen dost pravděpodobně odhadujeme, bude na videoherní poměry stále dost velký. Aby tedy zaměstnanci nebyli pod takovým tlakem, takto vydaná hra bude pravidelně doplňována o nový obsah. A můžeme se jen dohadovat, co jej bude tvořit. Nabízí se rozšíření o nové lokace, pravděpodobněji ale zní přidaná náplň v podobě nových misí, zbraní, vozidel a dalších.

Tato idea zní sice na papíře hezky a vývojářům by se teoreticky mohlo blýskat na lepší časy. Jenže jak bude Rockstar reagovat, až bude hra těsně před vydáním? To je přece ta pravá zkouška ohněm.

Obavy z toho, že se studio vrátí ke starým způsobům, znepokojují i některá oddělení Rockstaru, která podotýkají, že je společnost hluboce ovlivněna kultem workoholismu. Právě ten by se podle nich mohl časem opět projevit při práci. Jak tvrdí jeden z bývalých zaměstnanců:

„Problém Red Dead Redemption 2 nebyl jen jeho rozsah. Zdejší kultura byla zaměřena na myšlenku toho, že pokud neděláte přesčasy, nepracujete tvrdě.“

BÝVALÝ ZAMĚSTNANEC ROCKSTARU

I přesto se ale zdá, že se situace v Rockstaru pomalu lepší. Nového GTA bychom se tak mohli dočkat bez zbytečného spěchání a kontraproduktivní nervozity.

Ono se to čekání, ostatně jako vždy, přece jenom vyplatí.