Magazín · Novinky · v úterý 23. 1. 2024 14:30
Riot Games propouští 530 zaměstnanců a ruší vydavatelskou divizi Forge
V Riot Games plánovali velké rozšíření světa League of Legends a přes různé projekty chtěli hráčům přinést nové zážitky. Kvůli tomu se počet zaměstnanců v posledních letech více než zdvojnásobil. Teď si ale firma vlastněná čínským Tencentem musí utáhnout opasky.
Riot Games oznámil, že propustí 530 lidí, což představuje 11 % všech zaměstnanců. Část z nich pochází ze zrušené divize Riot Forge, která měla na starost spolupráci s externími partnery vytvářející příběhové hry ve světech Riotu. Takto vznikly tituly Magessker, Song of Nunu, Ruined King, Convergence nebo Hexttech Mayhem. Po vydání singleplayerové hry Bandle Tale tato vydavatelská divize zanikne.
Další propuštění jsou z týmu dalších vedlejších projektů. Jmenovitě je to tým starající se o Legends of Runetterra. Karetní hra, která je konkurencí pro Hearthstone od Blizzardu, nikdy nebyla finančně životaschopná, přiznal otevřeně generální ředitel Dylan Jadeja. Proto padlo rozhodnutí výrazně zredukovat tým a zaměřit se více na PvE složku. Díky tomu mají mít autoři více prostoru pro experimentování.
Po těchto změnách se v Riot Games chtějí soustředit na své nejdůležitější projekty. Těmi jsou League of Legends, Valorant, Teamfight Tactics a Wild Rift. Do těchto her má proudit nový obsah v podobě režimů, map a akcí. Vše má být více propojeno s esportem, hudbou a zábavou. Počítá se rovněž s bojovkou Project L, druhou řadou seriálu Arcane, která bude mít premiéru v listopadu tohoto roku na Netflixu, a do budoucnu možná dojde na další projekty. Ty jsou v současné době v různých fázích výzkumu a vývoje.
Dylan Jadeja ve vysvětlení uvedl, že tyto těžké kroky jsou pro budoucnost Riotu zásadní. Nejde o to, aby uklidnili akcionáře nebo dosáhli čtvrtletních čísel. Jako chybu vnímá to, že se v předešlých letech soustředili na moc projektu, aniž by dbali na to, co hráči chtějí.
Jen v roce 2023 bylo ve videoherním průmyslu propuštěno více než 9000 zaměstnanců. Od začátku letošního roku vlna pokračuje. Například Unity stojící za stejnojmenným enginem propustila 25 % své pracovní síly.