Alan Wake je v herním světě poměrně zvučné jméno. Ať už hororová dobrodružství milujete či se jim vyhýbáte velkým obloukem, jméno spisovatele hororových příběhů, kterého pronásledují bludy a přízraky jako z jeho příběhů, určitě znáte. A vsadím se, že vás ani neminul povyk, který kolem Alana nejednou napříč roky vznikl.

Tato povedená, oblíbená, ovšem ve své době maličko přehlížená hra si postupem let našla řadu svých zarytých příznivců, kteří se dokola ptají na to samé: „Kde je sakra pokračování?“ Ale namísto plnohodnotného pokračování hráči už šest let poslouchají výčet a nekončící seznam problémů a důvodů, proč Alan Wake stále pokračování mít nemůže. Jak už jsme vás dříve několikrát informovali, jedním z problémů byla práva a fakt, že Alan Wake vznikal ve spolupráci s Microsoftem, který se k pokračování zrovna dvakrát neměl. Práva se ale vyřešila a nyní je rozhodnutí o osudu Alana Wakea plně v rukou jeho mateřské společnosti. Nyní problém ale vězí někde jinde.

Chci to vytvořit. Je to něco neskutečně zvláštního,“ prohlásil Sam Lake, známá tvář Remedy a především spisovatel většiny remedyovských her. „Momentálně uběhla neskutečně dlouhá doba. Připadá mi, že v mnoha ohledech je dneska laťka nasazena o dost výše. Je potřeba, aby to bylo uděláno správně, jestli se do toho někdy vůbec reálně pustíme. Všechno do sebe musí zapadat, což ve skutečnosti není vůbec nic jednoduchého. Tolik maličkostí v případě těchto velkých her musí dohromady ladit, aby to stálo za to. Ale doufám, že jednoho dne.

Nyní má ovšem Remedy plné ruce práce s jejich blížícím se titulem, který kráčí ve šlépějích akčního Quantum Break, s názvem Control. Zajímavé ale je, že ještě před tím, než studio vůbec začalo pracovat na hře Control, se snažili vymyslet, jak by mohlo vypadat pokračování tak chtěného Alana Wakea. Koncept tedy existuje. Ovšem během těchto pokusů se vývojářů shodli na tom, že pokračování, které jim začalo vznikat pod rukama, nepůsobilo úplně jako Alan Wake. Z toho důvodu prvotní koncepty smetli ze stolu do šuplíku a začali pracovat na něčem úplné novém. To ale není jediný koncept, který existuje. Jeden z konceptů začal vznikat okamžitě po vydání prvního dílu, z čehož některé nápady vývojáři zakomponovali do částečného pokračování Alan Wake’s American Nightmare, stejně tak jako do Quantum Breaku„Tak nějak mi připadá, že osobně na pokračování Alana Wakea pracuji od vydání prvního dílu,“ zmiňuje ještě Sam Lake.

S pokračováním Alana Wakea se to má tudíž všelijak. To už nějakou dobu víme. Na jednu stranu, Remedy práva vlastní a několikrát a opakovaně zdůraznili, že sami druhý díl Alana Wakea chtějí. Společně s tím existují minimálně dva koncepty, které si Remedy nadále uchovává. Na druhou stranu, nadšení a očekávání je neskutečně velké. Je tedy vůbec možné vytvořit pokračování, které si zamilují všichni, kterým se tajuplný a nebezpečný příběh jednoho spisovatel zaryl do srdce? Je vůbec správné, snažit se vytvořit pokračování, které by pověst Alana Wakea třeba mohlo ve finále pošpinit? Protože tak chtěné, očekávané a vysněné pokračování by zkrátka nebylo takové, jak si ho hráči představovali. Co myslíte?