Magazín · Novinky · v pondělí 20. 7. 2020 19:34
Remake Mafie potvrzuje české dabéry a přináší detaily o rozšířeném příběhu
Očekávaný remake legendární první Mafie se pochlubil dabéry vedlejších postav, včetně české verze, která nás zajímá nejvíce. Jak už víme z dřívějška, hlavního hrdinu Tommyho Angela namluví opět Marek Vašut, zatímco Petr Rychlý si zopakuje roli Paulieho. Koho dalšího v českém dabingu uslyšíme?
- Tommy - Marek Vašut
- Paulie - Petr Rychlý
- Sam - Luděk Čtvrtlík
- Don Salieri - původně Antonín Molčík, teď Marcel Vašinka
- Sára - původně Linda Rybová, teď Lucie Pernetová
- Frank - Dalimil Klapka
- Don Morello - původně Milan Bouška, teď Ludvík Král
- Norman - Alexej Pyško
Jak se sami můžete přesvědčit, zůstaly původní hlasy Tommyho, Sama, Paulieho a detektiva Normana. U ostatních uslyšíme nové dabéry. Ještě nám chybí například důležitý automechanik Ralph, kterého všichni známe kvůli jeho koktání.
Přečtěte si také: Remake Mafie nabídne manuální řazení, misi kolem baseballového zápasu či o hodinu rozšířený soundtrack
Pokud by vás zajímal anglický dabing, tak tam vypadá obsazení následovně:
- Sam: Don DiPetta
- Paulie: Jeremy Luke
- Don Salieri: Glenn Taranto
- Sarah: Bella Popa
- Frank: Steven Oliver
- Don Morello: Saul Stein
- Detective Norman: Dameon Clarke
Mafia: Definitive Edition, tedy remake prvního dílu, který vyšel již v roce 2002 od českého studia Illusion Softworks (poté přejmenováno na 2K Czech a nyní je součástí amerického studia Hangar 13), přinese také rozšířený příběh. Z toho důvodu nebude hra doslovně převyprávět původní Mafia: The City of Lost Heaven, místo toho navazuje na ikonický příběh příběh Tommyho Angela co do hratelnosti a filmových předělů.
Než se pustíme do detailů přímo od vývojářů, tak ještě připomeneme, že již ve středu 22. 7. v 17:00 budou publikovány první gameplay záběry z remaku Mafie.
INFORMACE PŘÍMO OD VÝVOJÁŘŮ
Nabídnout vám větší vhled do vedlejších postav je klíčovou složkou tohoto dodatečného kontextu, který hlouběji vykresluje lidi v Tommyho životě, aby jeho příběh působil realističtěji. „Celkově jsme chtěli zachovat ducha příběhu a postav, ale zároveň je více rozvinout, kde to bylo možné,“ říká prezident a komerční ředitel Hangar 13 Haden Blackman. „Dobrým příkladem je Paulie: v originálu je to taková neřízená střela. Je srandovní, ale trochu horkokrevný,“ dodává Blackman. „To všechno jsme zachovali, ale zároveň jsme mu dodali hloubku a nastínili pár událostí, které přijdou v pozdější fázi hry. Má plány, chce být mozkem úspěšné operace.“
Sára, která je nejspíš tou nejdůležitější a nejvlivnější osobou v Tommyho životě, má ve hře Mafia: Definitive Edition rozšířenou roli. „V originálu je Sarah předmětem Tommyho milostného zájmu, ale moc času na obrazovce nestráví,“ podotýká Blackman. „Chtěli jsme, aby se objevila častěji, abyste lépe chápali, koho se Tommy snaží od počátku chránit. Z originálu jsme věděli, že Sarah je dcera Salieriho barmana Luigiho, takže nám dávalo smysl, aby pomáhala kolem baru. Díky tomu ji můžeme představit už dřív a ukázat, že do určité míry chápe, co Tommy dělá.“
Aktualizované výkony rovněž dodávají na váze bossům podsvětí v Lost Heaven. „Připomínáme hráčům, že se schyluje k válce a že se přidávají k mafii – která má svou vlastní historii a tradice,“ říká Blackman. „Existuje jen velmi málo scén, kde mafiánský boss Salieri neodkazuje na válku s Morellem, a co je možná důležitější, naznačuje jejich bývalé přátelství a dlouhodobou rivalitu. Vážně jsme chtěli ukázat, že Salieriho zločinecká rodina je ve válce proti Morellově zločinecké rodině černým koněm; tohle teď zdůrazňujeme několikrát, protože nám to pomáhá motivovat některá Salieriho rozhodnutí.“
Rovněž lépe pochopíte rozsáhlý vliv mafie a události, které mají dopad na zbytek časové osy hry Mafia: Trilogy. „Usilovně jsme pracovali na tom, abychom během hry vybudovali řadu ‚skrytých příběhů‘ – odkazy na postavy, události a místa, které v tomto příběhu nejsou zcela vykreslené, ale díky nim lépe pochopíte, že svět existoval ještě před Tommym a bude existovat i po něm,“ vysvětluje Blackman.
PÁR MOUDRÝCH CHLÁPKŮ
Nebýt Sama a Paulieho, Tommy by se nikdy nestal z poctivého taxikáře jedním ze Salieriho vojáků. A obsazení těchto dvou mafiánů, kteří se nakonec s Tommym spřátelí a ukážou mu, jak to funguje, bylo přímo spjaté s Tommyho rolí. „Chcete obsadit hlasy a herce, kteří jsou jedinečným způsobem odlišní od hlavní postavy,“ říká producentka z Hangar 13 Nicole Sandoval. „Co se snažíte najít u hrdiny a kdo jsou ti lidé, kteří ho budou doplňovat? Díky původní verzi této hry jsme měli do začátku dva opravdu skvělé základy, a to v podobě jeho přátel Sama a Paulieho. Mít možnost na to navázat a získat dva úžasné herce, Jeremyho Lukea a Dona DiPettu, kteří na sebe budou navazovat a vyvažovat výkon Andrewa Bongiorna v roli Tommyho, pro nás bylo skutečně klíčové.“ Tato dynamika přináší výhody pro motion capture herců a kamarádství, které pocítíte ve všech jazycích.
Sandoval zdůraznila, že Hangar 13 chce, aby členové obsazení na konci toho všeho působili jako rodina, a intenzivní časový plán natáčení pro hru Mafia: Definitive Edition tomu rozhodně pomohl. „Nejenže kluci mohli natáčet společně téměř každý den – oni těmi postavami žili dva a půl měsíce v kuse,“ říká Sandoval, která dohlížela na motion capture a nechala všechny hlavní herce dopravit do brněnských kanceláří Hangar 13 kvůli skenování obličeje. „Je úžasné, když se mezi vašimi herci utvoří takové pouto, ale navíc jsem si připadala jako máma kvočna, která se je snaží hnát jako stádo. Například: ‚OK, no tak, kluci, uklidněte se!‘“ směje se Sandoval. „Ty legrácky, co se odehrávaly na place... Don a Jeremy byli jako hašteřící se bratři, které oddělili při narození. Bylo to úžasné. A Andrew byl mezi těmito dvěma blbouny jako ten, kdo si dokáže zachovat chladnou hlavu.“
OBYVATELÉ LOST HEAVEN
Kromě důležitých postav jsou tu lidé, kteří chodí, baví se a jezdí kolem Lost Heaven a díky kterým město působí jako věrně obydlené dobové místo. A abychom měli jistotu, že všechno na prostředí hry Mafia: Definitive Edition bude působit autenticky, dabéři té spousty civilistů, policistů a nepřátelských mafiánů v Lost Heaven dostali školicí materiál, abychom měli jistotu, že budou znít jako lidé žijící na americkém Středozápadě ve 30. letech 20. století. Sandoval rovněž připisuje zásluhy scenáristovi Willu Porterovi, který pomohl doladit jemnější detaily řady NPC ve hře Mafia: Definitive Edition. „Provedl rozsáhlý výzkum dané doby, ve které se tato hra odehrává,“ říká. „Nešlo jen o slovní zásobu a slang, kteří lidé v této době používali, ale také o témata, o kterých se tito lidé bavili.“
Témata, která můžete zaslechnout na ulicích Lost Heaven, se pohybují na škále od prohibice přes Nový úděl až po Hoovera a F. D. Roosevelta, to vše optikou ekonomického krachu a společenských těžkostí, které přinesla velká hospodářská krize. Dokonce můžete zaslechnout i slova, která jsou pro moderního posluchače převážně neznámá a obtížně se překládala do mezinárodních regionů, jako třeba anglické „boondoggle“, což je výraz, který ostře kritizuje pracovní místa placená Novým údělem prezidenta Franklina D. Roosevelta. „Tohle bude patřit mezi ty nejúžasnější repliky, které dokreslují prostředí,“ říká Sandoval. „Nejen že jsem si zopakovala dějiny, na které jsem nemyslela hodně dlouho, ale vážně mám pocit, že těmto individuálním civilistům vdechl život. Mají skutečný charakter. A naši herci, kteří přišli natočit tyto civilní hlasy, odvedli úžasnou práci, protože Will jim poskytl spoustu materiálu.“
Až Mafia: Definitive Edition vyjde po celém světě 25. 9 2020, uvidíte na vlastní oči, kolik charakteru a osobnosti vedlejší postavy a obyvatelé města dodávají Tommyho klasickému příběhu. A pokud jste ten typ, který bude chtít najít každičký příběhový detail a nuanci, kterých je ve městě Lost Heaven plno, budete mít rozhodně co dělat. „Jednou z věcí, kterou Haden chtěl od samého začátku, když jsme založili Hangar 13, bylo to, aby naše světy působily realisticky a živě,“ říká Sandoval. „A to pro hráče, který se chce jen tak toulat po světě a vyhledávat konverzace mezi majitelem obchodu a zákazníkem, uděláte tak, že mu tyto detaily dáte. Doufám, že fanoušci tyto mini konverzace, které ve hře mohou zaslechnout, ocení, protože patří mezi mé absolutní oblíbence.“