Magazín · Novinky · ve středu 19. 8. 2020 19:04
Remake Mafia se obtížností přiblíží původní hře
Původní hra Mafia: The City of Lost Heaven z roku 2002 kladla velký důraz na realismus. Dodnes vzpomínáme na těžké závody a nekompromisní policisty, kteří pokutovali za rychlou jízdu. V nadcházejícím remaku chtějí vývojáři důraz na realismus zachovat formou klasické obtížnosti, několika rozdílnými úrovněmi obtížnosti, stejně jako systémem úprav jednotlivých nastavení. Nastavit si budete moci asistence při míření, ovladatelnost vozidla či policejní aktivity.
Pokud máte sklon k plnění veškerých úkolů na maximum, pak je tu pro vás režim klasické obtížnosti. Ten nečiní hru nesmyslně náročnou, avšak přináší řadu prvků, které evokují původní hru Mafia a podněcují vás hru hrát jiným způsobem. Jako příklad je uváděna mise Fair play, která bude krapet méně náročná oproti originálu.
„Když se z dnešního pohledu podíváme na původní hru, uvědomíme si, jak nesmírně byla náročná,“ upozorňuje Prakash Choraria, systémový návrhář ze studia Hangar 13. „U režimu klasické obtížnosti bylo naším cílem nabídnout možnost zahrát si hru, jejíž pokoření bude velkým úspěchem, a zároveň obrousit některé prvky, které by mohly být značně frustrující. Dobrým příkladem je závod v misi Fair play: naším cílem u všech předvoleb obtížnosti je nabídnout hru krapet méně náročnou oproti originálu, neboť právě zde se řada hráčů zasekla a nebyla schopná závod úspěšně dokončit. V režimu klasické obtížnosti je úspěšné zvládnutí závodu nadále velmi náročné, avšak s dostatkem trpělivosti a tréninku dosažitelné.“
Mimo závodní trať si máme všimnout, že hra v režimu klasické obtížnosti představuje náročnější výzvu za volantem vozu či řídítky jednoho z nově přidaných motocyklů i na běžných silnicích.
„Asistence při řízení dostupná u ostatních předvoleb obtížnosti je omezená a v některých případech zcela vyřazená. GPS navigace na mini-mapě sice je k dispozici, avšak to již neplatí o ukazatelích, které by vám přímo na ulici ukazovaly správný směr. Minuli jste odbočku a teď se chcete dostat zpátky na cestu ke svému cíli pomocí nějakého nebezpečného manévru? Pak vězte, že v režimu klasické obtížnosti budou policisté k takovým přestupkům mnohem všímavější než jejich kolegové v rámci ostatních předvoleb obtížnosti.“
Na střední obtížnosti budou policisté obecně ignorovat přestupky, u kterých nedojde k žádnému zranění. Když projedete na červenou nebo narazíte do zaparkovaného vozidla, ještě přimhouří oko, ale zkuste na chodce vytáhnout zbraň, a už si s vámi jistě budou chtít promluvit. V režimu klasické obtížnosti jsou však jejich pozornosti hodné všechny přestupky. Stačí jen o kousek překročit povolenou rychlost a už budete muset zajet ke krajnici a zaplatit pokutu. Jinak by se celá situace mohla rychle zvrtnout.
Přečtěte si také: Mafia: Domovina a Borderlands 4 mají okno vydání. Záhadou zůstává Judas
„Když zastavit odmítnete, rychle zjistíte, že policisté z policejního sboru města Lost Heaven jsou v pronásledování stejně vytrvalí jako jejich předchůdci z původní hry a v případě potřeby se nebudou rozpakovat roztáhnout i silniční zátarasy. Když se při úniku před policií octnete takovému zátarasu tváří v tvář, neznamená to samozřejmě, že musíte nutně okamžitě zastavit, ale mějte na paměti, že v režimu klasické obtížnosti není vaše vozidlo tak odolné jako u ostatních předvoleb obtížnosti.“
„Když se do herního světa vydáte po svých (doufejme ne následkem nepojízdnosti vašeho vozu), pak v režimu klasické obtížnosti vaši nepřátelé ztrestají každý váš chybný krok. V porovnání se svými protějšky z ostatních předvoleb obtížnosti jsou mnohem agresivnější, působí větší zranění a lépe se dokážou vyhnout vašim útokům. A abychom nezapomněli – rovněž se nebudou zobrazovat na vaší mini-mapě, takže když budete zpoza krytu pálit na protivníka před sebou, nezapomeňte si hlídat záda a kontrolovat, zda vám někdo nechce vpadnout do týlu.“
V režimu klasické obtížnosti je důležité pozorně sledovat stav munice, protože přebití znamená ztrátu munice, která ještě v zásobníku zůstala – stejně jako v původní hře. „Když si tedy přebijete samopal s 38 náboji v zásobníku, tak o všechny přijdete,“ vysvětluje vývojáři.
Systém boje zblízka, který využívá stavu sražení i zbraní, jako jsou baseballové pálky a nože, vám nabídne řadu nových způsobů, jak si v dané situaci s nepřáteli poradit. Ovšem poradit si s jakýmkoliv utrženým zraněním bude o poznání náročnější, neboť v režimu klasické obtížnosti doplňují lékárničky méně zdraví a při jeho automatické regeneraci dochází k navýšení pouze o 20 %.
„Režim klasické obtížnosti vám nabídne tu nejnáročnější možnost, jak si hru Mafia: Definitivní edice vychutnat, ovšem zatímco se hra drží svého vzoru z roku 2002 v oblasti správy munice a policejní aktivity, neznamená to, že bude v některých nejnáročnějších misích stejně nemilosrdná jako původní verze. Režim klasické obtížnosti můžete kdykoliv během hry vypnout a zase zapnout, ovšem pokud chcete dosáhnout úspěchu či trofeje za dokončení příběhu Tommyho Angela v režimu klasické obtížnosti, musíte u ní vydržet od samého počátku,“ dodává Choraria.
Remake Mafie vyjde 25. 9. letošního roku s českým dabingem pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.