Magazín · Novinky · v pátek 22. 10. 2021 11:58
Reboot Tomb Raider z roku 2013 mohl vypadat hodně odlišně
Série Tomb Raider s archeoložkou Larou Croft letos slaví velké výročí. Přesně za tři dny, tedy 25. října, tomu bude krásných 25 let od vzniku prvního dílu, který dal zrod jedné z nejikoničtějších postav herního průmyslu.
Série samotná se za tu dobu změnila hned několikrát a prošla různými fázemi, jako například v roce 2003 s nechvalně proslulým a výrazně negativně hodnoceným dílem The Angel of Darkness. Ten měl být původně začátkem trilogie, ale dva navazující díly nikdy nevznikly.
Nejedná se však o jediné díly, které byly v plánu a nevznikly. Na oslavu 25. výročí se vydavatelský dům Square Enix rozhodl veřejnosti představit nikdy nedokončený Tomb Raider: Ascension, ze kterého se postupně stával reboot série, než přišel „ten pravý“ reboot z roku 2013, který známe.
Zdroj: Square EnixCrystal Dynamics potvrzují vývoj nového Tomb Raider a podílejí se na Perfect Dark
Obě hry ale měly společné základy a koncept Lary přežívající na odlehlém ostrově figuroval ve vývoji už víceméně od začátku. Podle oficiálního popisu působil „Ascension více jako hororová hra než Tomb Raider titul.“
„Postupně se koncept rozvinul do příběhu [vyprávějící počátky Lary Croft], který znáte z rebootu z roku 2013 a který si zachoval klíčové prvky přežití s příměsí nadpřirozena,“ říká popisek oficiálního videa níže, jež ukazuje concept arty Ascension.
Není to poprvé, co o zrušeném projektu slyšíme, ale rozhodně je to zatím nejvíce, co jsme z něho viděli a dozvěděli se.
Netrvalo totiž dlouho a došlo na vydání přibližně 7minutového videa (viz nad článkem), které ukazuje nevzniklý Tomb Raider: Ascension v akci. Jde samozřejmě o záběry z nedodělaného prototypu, přesto ukazuje řadu zajímavých věcí. Ať už jde o cestování skrze temnou jeskyni, zvláštní malá i obří monstra nebo pohyb po lese.
Za zmínku také stojí například na koleni vyrobený plamenomet, který sloužil k destrukci okolí nebo poškození zvláštních nepřátel. Ukázány jsou také náznaky soubojového systému, v rámci něho nešlo jenom o mačkání jednoho tlačítka, ale dokonce se dalo bránit.
Potenciálně nejzajímavější změnou byla přítomnost koně, což by mohlo naznačovat buďto větší otevřený svět nebo obecně více cestování do různých částí ostrova.
Prozatím poslední částí představení je video, které ukazuje několik návrhů na krabičky a marketingové obrázky včetně různých verzí loga. To je doprovázeno dabingem, „jehož cílem bylo zachytit tón obtížné cesty, která [Laru] čeká.“
Co na podobu Tomb Raider: Ascension říkáte? Líbila by se vám tato verze hry více než reboot z roku 2013, který vyšel? Pokud by vás ze zákulisí vývoje série zajímalo více, rozhodně se podívejte na oficiální YouTube kanál, kde se nyní nachází především zajímavosti z vývoje Tomb Raider: Underworld.