Dnes na počítače s českými titulky vychází srandovní a zábavná akční plošinovka Ratchet & Clank Rift Apart, která byla původně dostupná jako exkluzivita pro PlayStation 5. Jen pár hodin před vypuštěním informovalo studio Nixxes, že ray tracing na grafických kartách od AMD bude podporován později. Alespoň, že kromě DLSS 2 a DLSS 3 od Nvidie fungují také techniky upscalingu AMD FSR 2.0 a XeSS.

Ratchet & Clank: Rift Apart je první hrou podporující DirectStorage 1.2 s GPU dekompresí. Díky tomu může hra rychle načítat vysoce kvalitní textury a prostředí s vysokou úrovní detailů.

Nvidia se v tiskové zprávě chlubí u Ratchet & Clank: Rift Apart podporou NVIDIA DLAA, NVIDIA Reflex, NVIDIA RTX IO a vyjmenovává hlavní výhody všech svých technologií:

NVIDIA DLSS 3 – pro znásobení výkonu pomoci AI. Při rozlišení 4K, se zapnutými ray tracingovými efekty a maximálním nastavením dosáhnou majitelé desktopových GeForce RTX 4080 a 4090 hranice 140 FPS.

NVIDIA Reflex – snížení latence systému ve hře Ratchet & Clank: Rift Apart až o 48 %.

NVIDIA RTX IO – technologie práce s úložištěm akcelerovaná GPU umožňuje rychlé načítání herních prvků.

NVIDIA DLAA – režim vyhlazování hran založený na AI pro uživatele, kteří mají volnou kapacitu ve výkonu GPU a chtějí kvalitnější obraz.

Ray tracing stínů, ambientní okluze a odrazů akcelerují dedikovaná ray tracingová jádra.

Díky DLSS 3 je možné v Ratchet & Clank: Rift Apart dosáhnout až na 202 snímků za sekundu, jak ukazuje video od Nvidie níže. Jinak firma láká na více než 140 snímků za sekundu v rozlišení 4K se všemi efekty ray tracingu a maximálním nastavením grafiky na grafických kartách GeForce RTX 4080 a 4090.