Společnost Sony možná plánuje vylepšit PlayStation 5 o technologii podobnou DLSS od Nvidie a FSR od AMD. Vyplývá to z patentu technologie pro upscaling rozlišení obrazu v reálném čase, která je založena na strojovém učení. Není určena pouze pro konzole PS5, ale také pro novou generaci PlayStation VR.

Patent zmiňuje počítačem řízenou metodu vyplnění obrazu pro menší výpočetní výkon. Přímo je zmíněna virtuální realita, jež vyžaduje mnohem vyšší výpočetní výkon než běžný monitor nebo televize pro zobrazení uspokojivého obrazu. Úspora výpočetního výkonu by mohla přispět k vytvoření působivějších zážitků díky větším prostředkům, které lze věnovat grafice a dalším aspektům hry.

Záměr Sony více objasňuje profil Andyho Bigose, hlavního inženýra společnosti, na LinkedIn. Bigos je uveden jako jeden z vynálezců a netají se tím, že pracoval na aplikaci strojové učení a neuronového vykreslování grafiky v reálném čase pro PlayStation 5. Bigos sice přímo nezmiňuje virtuální realitu, místo toho spojuje technologii přímo s konzolí.