Srpen by měl být konečně měsícem, kdy se dozvíme cenu a datum vydání konzolí nové generace od Sony a Microsoftu. V průběhu posledních měsíců jsme se dočkali důležitých informací, ale ty hlavní nám stále chybí, tedy cena a samotný den, kdy si PlayStation 5 a Xbox Series X budeme moci koupit.

Přečtěte si také: Konzole Xbox Series S a Xbox Series X cílí na rozdílné skupiny hráčů

Jisté je, že obě konzole dorazí na trh koncem letošního roku. Všichni očekávají listopad, stejně jako v případě PS4 a Xboxu One. Už známe také surový výkon. PS5 dosahuje 10,3 teraflopů, zatímco Xbox Series X se má pochlubit až 12 teraflopy. Tento rozdíl má být vidět zejména u third-party her.

Podle známého a osvědčeného insidera s přezdívkou Dusk Golem (AestheticGamer), který má velmi blízko k japonské společnosti Capcom a postaral se o řadu potvrzených úniků o Resident Evil, Street Fighter a Silent Hill, mají hry od jiných vydavatelů a vývojářů lépe běžet na Xboxu Series X.

„Xbox Series X je mnohem silnější než PS5, pokud mluvíme o surové energii. Multiplatformní hry se budou na tomto hardwaru hrát lépe. Na to se lidé musejí připravit,“ píše insider ve svém příspěvku. Podobná slova jsme slyšeli z různých zdrojů. Podle Dusk Golema se navíc Xbox Series X bude prodávat za nižší cenu.

„V Microsoftu mají být připraveni snížit cenu, aby Xbox Series X byl levnější než PS5. Microsoft může snadněji obětovat cenu konzole a získat peníze zpět z Xbox Game Passu,“ tvrdí. To je možná důvod, proč stále neznáme cenu. Ani jedna ze společností ji nechce prozradit jako první. Už ale moc času nezbývá.

Další zajímavost. Vývoj her pro PlayStation 5 má být snazší. Nejen pro vývojáře od Sony, kteří dokážou z konzole vytěžit maximu, ale také pro ostatní studia. Ovšem Xbox Series X má oproti PS5 technickou výhodu a nemá jít o marginální rozdíl.

Na druhou stranu, third-party vývojářům u PS5 pomáhá SSD, ale není to dostatečná pomoc. Dusk Golem se měl dozvědět, že někteří tvůrci bojují s tím, aby hru na PS5 rozběhli v rozlišení 1080p při 60fps, zatímco na Xboxu Series X tento problém nemají. Má jít o Resident Evil 8: Village. Vývojáři z Capcomu mají mít problém udržet stabilní snímky a snaží se hru lépe optimalizovat. Prý to bylo vidět i v oznamovacím traileru.