Dánské studio IO Interactive se rozhodlo začít odkrývat zákulisí své chystané stealth akce 007: First Light. Tvůrci připravili první díl videosérie Beyond the Light, v niž budou komentovat vývoj jednotlivých systémů a ukazovat, jak vzniká moderní akce s licencí Jamese Bonda.

Úvodní epizoda má téměř 17 minut a sleduje, jak gameplay director Andreas Krogh a senior level designer Thomas Pulluelo reagují na záběry streamerů z prvních ukázek hry. Zároveň vysvětlují, co stojí za klíčovými rozhodnutími v herním i level designu.

Vývojáři například potvrdili, že hra převezme některé prvky z Hitmana, včetně typů nepřátel, kteří dokážou odhalit hráče i ve „správném“ převleku. Krogh to popsal jako logický koncept: některé postavy prostě znají své spolupracovníky, a proto je těžší je oblbnout.

Krogh zároveň mluví o tom, jak důležité je dávat hráčům širokou paletu možností a zároveň je učit, že tyto možnosti existují. Pokud by tvůrci začali měnit pravidla nebo trestat hráče za to, že systémům důvěřují, zúžilo by to jejich kreativitu.

„Musíte vědět, že ve hře existují různé možnosti,“ řekl Krogh. „Pokud jako vývojáři začneme narušovat tuto důvěru, hráč na tyto možnosti zapomene nebo je přestane používat, protože se na ně nebude spoléhat. A pak se prostor možností zúží, budete méně kreativní.“

Pulluelo doplňuje, že úkolem level designu je všechny tyto příležitosti hráči vizuálně zpřístupnit. Hráč by měl vždy intuitivně vědět, že se nabízí víc než jedna cesta – ať už jde o nenápadné obejití stráží, využití prostředí nebo riskantní improvizaci.

„Nejistota provedení. Jde o moment, kdy hráč uvidí možnosti, zkusí provést riskantní plán a po jeho úspěšném dokončení si uvědomí: ‚Povedlo se! Ono to vážně fungovalo!‘“

007: First Light vyjde 27. března 2026 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch 2.