AMD se u své technologie FidelityFX Super Resolution dosud vyhýbalo umělé inteligence. To společnosti umožnilo mimo jiné nabídnout upscaling i na starších grafických kartách. Nové prohlášení technologického ředitele AMD Marka Papermastera poukazuje na vylepšení, které je spjato s využitím AI.

Podle naznačení Papermastera je tento důležitý krok plánován na letošní rok. V rozhovoru pro YouTube kanál No Priors prozradil, že dokončili AI umožňující využití v celém portfoliu AMD. Vedle cloudu, edge a PC zmínil vedoucí firmy také upscaling pro herní zařízení. Vývoji hardwarových a softwarových možností umělé inteligence se měli věnovat mnoho let.

Papermaster konzole přímo nejmenoval. Nicméně o využití upscalingu pomocí umělé inteligence u PlayStationu 5 Pro se mluví už dlouho. Slyšet je nejen od insiderů, ale zmínky byly nalezeny v uniklých dokumentech o akční adventuře Marvel's Wolverine od studia Insomniac Games. Říkalo se, že Sony chystá vlastní řešení, čemuž nevěřil prominentní AMD insider Kepler kvůli tomu, že grafické čipy AMD nic takového nenabízejí. Skládačka do sebe postupně zapadá. PS5 Pro se očekává na konci letošního roku.

Umělou inteligenci pro vylepšení rozlišení používá také konkurenční Nvidia u svého řešení nazvaného DLSS, do kterého investovala hodně peněz a úsilí, stejně tak Intel u XeSS. Uvidíme, jak umělá inteligence dokáže vylepšit obraz při nižší zátěži u AMD.

V poslední době se více her pochlubilo podporou FSR 3. Přes technologii upscalingu hodlá AMD bojovat s konkurencí. Mezi podporované hry se čerstvě řadí The Last of Us Part 1, Remnant 2, RoboCop: Rogue City, Avatar: Frontiers of Pandora, Banishers: Ghosts of New Eden, The Thaumaturge, Sons of the Forest nebo Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.