Magazín · Novinky · v úterý 9. 2. 2021 18:12
Prodeje GTA V stále rostou. Dočkáme se remasteru starých dílů?
Vydavatelství Take-Two Interactive odhalilo zisky z prodeje GTA V za rok 2020. Je to neuvěřitelné, ale i 8 let po vydání hry dosahuje milionových výdělků, loni druhý nejvyšší za historii hry.
Podle vyjádření společnosti bylo v roce 2020 prodáno 20 milionů kusů, čímž Grand Theft Auto V překonalo 140 milionů prodaných kopií za celou dobu své existence. Tato neskutečná čísla jsou způsobena hlavně obrovskou popularitou GTA Online. Multiplayer láká další a další hráče. Nárůst dalších hráčů lze očekávat po vydání next-gen verzí GTA V pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Během hovoru s investory padla zajímavá otázka: „Co si myslíte o vydání remasteru starších dílů série, které noví hráči nehráli?“ Odpovědi se ujal přímo Strauss Zelnick, šéf Take-Two Interactive. Ten dosti vyhýbavým způsobem odpověděl něco ve smyslu, že je to zajímavá otázka, ale nebude na ni víc odpovídat a případné vyjádření nechá na Rockstar Games.
Take-Two nadále vydělává také na Red Dead Redemption 2. Westernová open-world akce od Rockstaru prodala už 36 milionů kopií. Finance na remaster nějakého staršího titulu určitě nebudou problém. Dříve se mluvilo o GTA: San Andreas v lepším kabátku, stejně tak o Vice City. V neposlední řadě byla zmiňována také předělávka prvního Red Dead Redemption.
Jaký remaster byste si nejvíce přáli? Je dost možné, že právě touto cestou se Rockstar vydá. Vývoj úplně nového titulu trvá dlouho, tak proč hráčům nezkrátit čekání nějakým tím remasterem.
Přečtěte si také: Velká dávka spekulací o Grand Theft Auto 6 a dalších projektech Rockstaru
Během konferenčního hovoru se dostalo také na singleplayerové hry. Zelnick uvedl, že i přes nárůst titulů pro více hráčů a live service her je zážitek pro jednoho hráče důležitý. Tým v Rockstaru se proslavil vynikající úrovní v oblasti vyprávění příběhu a zážitků pro jednoho hráče. Tento směr se nemá v budoucnu změnit, navzdory neuvěřitelnému úspěchu GTA Online.
Úspěch Rockstaru má dokazovat, že si vývojáři nemusejí vybírat. Mohou udělat obojí - skvělý singleplayer i poutavý multiplayer.