Magazín · Novinky · v úterý 10. 5. 2022 10:23
Problémy zpomalily prodeje PS5, ale Sony očekává, že nyní na trh dodá více kusů
Do 31. 3. letošního roku bylo do obchodů po celém světě dodáno 19,3 milionu kusů konzolí PlayStationu 5, uvádí Sony. Za poslední čtvrtletí tak bylo distribuováno dva miliony kusů. Společnost měla za cíl dodat více, ale už dříve varovala, že problémy v dodavatelském řetězci budou předpoklady ovlivňovat.
Tak se také stalo. Ve srovnání s původními plány chybí více než 3 miliony kusů. Během posledního fiskálního roku (duben 2021 až březen 2022) bylo dodáno 11,5 milionu kusů PS5, ovšem v dubnu minulého roku Sony očekávala, že na konci tohoto období se jim podaří 14,8 milionu.
Naštěstí Sony očekává, že do konce března příštího roku prodá výrazně více konzolí PS5. Japonská společnost je dost optimistická a mluví o cíli 18 milionů kusů.
Nadále klesá zájem o předešlou generaci. Během prvních třech měsíců roku 2022 bylo prodejcům dodáno pouhých 100 tisíc kusů konzolí PS4, celková distribuce PlayStationu 4 dosáhla přibližně na 117 milionů kusů.
Zdroj: SonyJak bude Sony převádět aktivní předplatné PS Plus na novou verzi?
Od Sony jsme se rovněž dozvěděli, že ke konci března 2022 mělo službu PlayStation Plus předplaceno 47,4 milionu uživatelů, v předchozím fiskálním roce to bylo 47,6 milionu. Měsíční počet aktivních uživatelů PlayStation Network se rovněž snížil, a to na 106 milionů (oproti 109 milionům ve fiskálním roce 20).
Prodej first-party her pro PS5 a PS4 se během tohoto období zvýšil o 84 procent a vyskočil ze 7,9 milionu v loňském roce na 14,5 milionu. Poměr staženého softwaru během čtvrtletí mírně klesl ze 79 % na 71 %, celkově však za celý finanční rok vzrostl o procento.
Tržby za celý rok vzrostly o 3 % na 83,5 miliardy jenů, což společnost Sony částečně připisuje vlivu směnných kurzů a zvýšení prodeje hardwaru. I díky většímu množství vyrobených PS5 očekává Sony zvýšení tržeb o 34 procent, o zbytek se postarají third-party hry. Provozní výnosy se však mají snížit kvůli rostoucím nákladům na vývoj her a také kvůli nákladům spojených s akvizicí Bungie.