Nedávné vydání první a zároveň poslední expanze do Cyberpunk 2077 s názvem Phantom Liberty představuje oficiální konec využívání proprietárního REDenginu studiem CD Projekt RED.

To, jak jsme se dozvěděli už více než rok a půl zpátky při oznámení nového Zaklínače, začne využívat Unreal Engine 5.

Tenhle přesun mezi dvěma enginy, hlavně z jednoho, se kterým studio bylo značnou dobu, představuje zásadní krok. U něho se spousta hráčů ovšem obávala, že se kvůli tomu na nějakou dobu zpomalí vývoj nadcházejících projektů studia. Aktuálně víme, že se primárně pracuje na dalším Zaklínači, remaku toho prvního, nové značce i pokračování Cyberpunku.

Obavy v rozhovoru pro PCGamer dementoval herní ředitel právě Cyberpunku 2077, Gabe Amatangelo.

Ten se nechal slyšet, že přesedlání na Unreal Engine 5 neznamená „začínání od začátku.“ Na pravou míru uvedl, že spoustu technologií, které vytvořili pro svůj engine, mohou aplikovat i v tom novém.

Při vytváření těchto věcí, jako je Ray Reconstruction, se často používá mnoho metodik, které můžete použít i v jiných enginech. Poznatky i nastavení architektury.

Inženýři studia prý s vědomostmi toho, jaké mají kreativní lidé v týmu ambice, přišli s nápadem přejít na Unreal Engine 5. Se všemi novými technologiemi a inovacemi se to zdá jako logický krok. Podle všeho si i tým vychvaluje možnost využít nových znalostí z prací na Cyberpunku 2077 a rovnou začít pracovat na dalším projektu bez nutnosti nejdříve přepracovávat jejich engine.

Místo toho se mohou zaměřit na vylepšení Unreal Enginu 5 jako takového.

Je tu i několik věcí, které REDengine umí lépe než Unreal, a na kterých spolupracujeme s Epicem, abychom je přenesli i sem,“ řekl Gabe Amatangelo.

Přesun na jiný engine dává smysl i z budoucího hlediska, kdy bude najímání lidí značně snazší a už nebude muset existovat žádný zaučovací proces, protože s Unreal Enginem 5 bude umět pracovat mnohem více lidí.

Jinými slovy to vypadá, že je vývojový proces v CD Projektu RED v pořádku. A to i navzdory propouštěčkám, které se nedávno děly.