Odkladů není v posledních letech nikdy dost a očividně se nevyhýbají ani termínům startu předběžného přístupu. Doteď tvůrci fantasy rogue-lite střílečky Witchfire z polského studia The Astronauts počítali s tím, že nabídnou předběžný přístup přes Epic Games Launcher ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. To už ale neplatí, jelikož bylo nově oznámeno, že Early Access bude u Epicu zahájen až začátkem roku 2023.

Důvodem odkladu je poměrně radikální změna herních systémů, konkrétně systémů boje a zkoumání herního světa. Oba opouštějí vizi střílečky zaměřené na souboje v arénách a místo ní přichází snaha nabídnout hráčům částečně otevřený svět. Dosud totiž měli hráči v průběhu Witchfire postupovat po regionech specifickým rogue-lite způsobem, aby po vyčištění nějaké arény přišla volba mezi odměnou, která vás poslala jedním směrem, a jinou odměnou, díky níž jste mohli zamířit jinam. A v útěku z arény před zdárným skončením boje měly bránit magické bariéry.

Jak uvádí kreativní ředitel Adrian Chmielarz v novém blogovém příspěvku, bariéry se objevily jen tehdy, když jste se přiblížili k okraji arény, takže vám nerušily výhled, a navíc dávaly smysl z dějového hlediska. A co víc, v plánu bylo spojování už vyčištěných oblastí s možností kupříkladu vběhnout do lokace plné nepřátel a poté se stáhnout, abyste protivníky nalákali tam, kde to už znáte.

Jenže pak získal Chmielarz pocit, že jsou bariéry příliš zastaralé, že vypadají špatně, omezují potenciál hry a z prostředí dělají při boji pouhou kulisu. A tak pro sérii protestů a dohadů napříč tvůrčím týmem došlo k rozhodnutí předělat a přepsat systémy spojené s bojem a cestováním mezi lokacemi, aby hra mohla fungovat v rámci částečně otevřeného světa. Tato změna ale nemohla proběhnout jen tak. Kromě počátečních komplikací, které byly tak velké, že málem způsobily návrat k původním plánům, totiž vedly k řadě otázek spojených s designem a chováním Witchfire. A to následně způsobilo odklad startu předběžného přístupu.

Podle Chmielarze je ale díky této změně Witchfire lepší a prý si teď už nedovede představit, že hráči předtím neměli takovou svobodu pohybu. Ačkoliv se může pořád stát, že vás v nějaké lokalitě uvězní čarodějnice nebo že nebudete moci otevřít nějaké dveře, dokud nenajdete klíč, nyní je pro vás herní svět otevřený a můžete ho zkoumat prakticky v libovolném pořadí. Navíc není problém postupovat nebo se naopak stahovat tak, jak se vám zachce. O plnohodnotný otevřený svět se ovšem nejedná. „Z Witchfire se NESTALA open-world hra. Úrovně jsou velké a nyní je můžete na rozdíl od starého designu zkoumat volně, ale tím to hasne,“ upozornili tvůrci na Twitteru.

Proměna má být nicméně hotová z 95 % a v následujících týdnech máme ze hry zase vidět něco nového. Podle všeho bychom neměli čekat záběry z hraní nebo přímý přenos, ale příznivci příběhu, herního světa a 2D umění si mají přijít na své. Vývojáři navíc znovu potvrdili, že exkluzivita pro Epic Games Store se týká jen předběžného přístupu. Witchfire tedy vyjde také na Steamu a snad i na konzolích, jen si budeme muset počkat na dokončení hry.