Magazín · Novinky · ve čtvrtek 13. 10. 2022 08:43
Předběžný přístup Witchfire bude dostupný až příští rok
Odkladů není v posledních letech nikdy dost a očividně se nevyhýbají ani termínům startu předběžného přístupu. Doteď tvůrci fantasy rogue-lite střílečky Witchfire z polského studia The Astronauts počítali s tím, že nabídnou předběžný přístup přes Epic Games Launcher ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. To už ale neplatí, jelikož bylo nově oznámeno, že Early Access bude u Epicu zahájen až začátkem roku 2023.
Zdroj: The AstronautsWitchfire se po dlouhé době hlásí o slovo
Důvodem odkladu je poměrně radikální změna herních systémů, konkrétně systémů boje a zkoumání herního světa. Oba opouštějí vizi střílečky zaměřené na souboje v arénách a místo ní přichází snaha nabídnout hráčům částečně otevřený svět. Dosud totiž měli hráči v průběhu Witchfire postupovat po regionech specifickým rogue-lite způsobem, aby po vyčištění nějaké arény přišla volba mezi odměnou, která vás poslala jedním směrem, a jinou odměnou, díky níž jste mohli zamířit jinam. A v útěku z arény před zdárným skončením boje měly bránit magické bariéry.
How Redesigning One Core Feature of #Witchfire Changed the Date to Early 2023: https://t.co/EhHeFUhs6Y pic.twitter.com/y1JO6LwVqM
— The Astronauts (@TheAstroCrew) October 12, 2022
Jak uvádí kreativní ředitel Adrian Chmielarz v novém blogovém příspěvku, bariéry se objevily jen tehdy, když jste se přiblížili k okraji arény, takže vám nerušily výhled, a navíc dávaly smysl z dějového hlediska. A co víc, v plánu bylo spojování už vyčištěných oblastí s možností kupříkladu vběhnout do lokace plné nepřátel a poté se stáhnout, abyste protivníky nalákali tam, kde to už znáte.
Jenže pak získal Chmielarz pocit, že jsou bariéry příliš zastaralé, že vypadají špatně, omezují potenciál hry a z prostředí dělají při boji pouhou kulisu. A tak pro sérii protestů a dohadů napříč tvůrčím týmem došlo k rozhodnutí předělat a přepsat systémy spojené s bojem a cestováním mezi lokacemi, aby hra mohla fungovat v rámci částečně otevřeného světa. Tato změna ale nemohla proběhnout jen tak. Kromě počátečních komplikací, které byly tak velké, že málem způsobily návrat k původním plánům, totiž vedly k řadě otázek spojených s designem a chováním Witchfire. A to následně způsobilo odklad startu předběžného přístupu.
Podle Chmielarze je ale díky této změně Witchfire lepší a prý si teď už nedovede představit, že hráči předtím neměli takovou svobodu pohybu. Ačkoliv se může pořád stát, že vás v nějaké lokalitě uvězní čarodějnice nebo že nebudete moci otevřít nějaké dveře, dokud nenajdete klíč, nyní je pro vás herní svět otevřený a můžete ho zkoumat prakticky v libovolném pořadí. Navíc není problém postupovat nebo se naopak stahovat tak, jak se vám zachce. O plnohodnotný otevřený svět se ovšem nejedná. „Z Witchfire se NESTALA open-world hra. Úrovně jsou velké a nyní je můžete na rozdíl od starého designu zkoumat volně, ale tím to hasne,“ upozornili tvůrci na Twitteru.
Proměna má být nicméně hotová z 95 % a v následujících týdnech máme ze hry zase vidět něco nového. Podle všeho bychom neměli čekat záběry z hraní nebo přímý přenos, ale příznivci příběhu, herního světa a 2D umění si mají přijít na své. Vývojáři navíc znovu potvrdili, že exkluzivita pro Epic Games Store se týká jen předběžného přístupu. Witchfire tedy vyjde také na Steamu a snad i na konzolích, jen si budeme muset počkat na dokončení hry.
We see this in some gaming websites as well... #Witchfire did NOT become an open world game. Levels are big and now you can explore them freely unlike in the old design but that's it. That's why we called it "semi-open world" in today's blog post... Hub-based? Closed world? https://t.co/fq9MOmZX9k
— The Astronauts (@TheAstroCrew) October 12, 2022