Odkládají se nejen velké zahraniční hity, ale také menší české projekty. V případě temné akční adventury 1428: Shadows over Silesia ale nepotřebuje Petr Kubíček tolik času. Termín vydání přesouvá z dříve slibovaného 6. 9. na 4. 10. 2022.

„Tento rok byl pro mě sice velmi náročný, ale když jsem se od ledna díky penězům z crowdfundingové kampaně vrhnul do vývoje naplno, podařilo se mi nejen dokončit většinu toho, co jsem si naplánoval, ale také přidat do hry řadu nových nápadů. Jsem na dobré cestě. Zbývá už jen několik malých krůčků, aby se to povedlo,“ uvádí Petr Kubíček.

„Bohužel kvůli extra obsahu (jako je třeba minihra s kostkami), přístupnosti pro nevidomé a přípravě fyzické edice jsem se opozdil a potřebuji více času. Původní termín 6. září bych sice možná stihl, ale jsem si jistý, že by hra obsahovala mnoho chyb, nedodělky a prostě by si ji hráči neužili tak, jak bych si přál. Musím proto učinit těžké rozhodnutí. Některé věci je dobré neuspěchat. Záleží mi na tom, aby hra vyšla v co nejlepší možné kvalitě a těch několik týdnů navíc mi umožní ji pořádně vypucovat a doladit,“ myslí si autor.

Shadows over Silesia je temná akční adventura s fantasy prvky zasazená do reálné středověké Evropy. Na pozadí skutečných historických událostí na tebe čekají především nelehké hádanky a náročné souboje, ale také stealth pasáže a důležitá rozhodnutí. Narazíš na posedlé uctívače ďábla, sexuální démony, pekelné bestie, ale i bytosti známé z evropské mytologie.

Evropou zmítají náboženské bouře a nejeden kazatel předpovídá blížící se konec světa. Píše se rok 1428, a právě začíná husitské tažení do Slezska. Kacíři se zdají být pro zemi bez krále tím největším nebezpečím. Opravdové zlo ovšem číhá někde úplně jinde a nemá v plánu vést náboženské disputace.

„Celý projekt vyvíjím jako jediný programátor a designér, a to přibližně poslední 3 roky. Ku pomoci mi je několik externích spolupracovníků (především grafika, hudba, dabing, lokalizace a konzultace přístupnosti) a také tým dobrovolných testerů,“ dodává Kubíček.

Hra vyjde na Steamu pro PC a běží na enginu Unity. Počítá se s plnou podporou gamepadu. V budoucnu by tvůrce rád hru dostal i na konzole.