O tajemné adventuře s detektivním podtextem Twin Mirror jsme po dlouhou dobu od jejího oznámení neslyšeli prakticky nic. Vývojáři stojící za oblíbeným Life is Strange jako by dobrodružství Sama a záhadného městečka Basskwood opustili. Tak to ale naštěstí není a v uplynulých dnech jsme konečně spatřili kratičkou ukázku a my dokonce dostali možnost zhlédnout první okamžiky ze hry.

CO TEDY O TWIN MIRROR VÍME?

Twin Mirror je – jak už by se dalo čekat – adventura, kterou pohání převážně příběh. Očima forenzního vyšetřovatele Sama budeme prozkoumávat městečko Basskwood, Samovo rodné město, které mu moc dobrých vzpomínek nenadělilo. Pohřeb jeho nejlepšího kamaráda, který záhadně zahynul v autonehodě, ho ale chtě nechtě přivádí zpět. Co se ale přesně v městečku stane, je tak trochu nadále záhadou samo o sobě. A z velké části to bude v našich rukou.

Dontnod studio je známo tím, že své adventury nelajnují podle jednoho pravítka, ale nabídnou hráči určitou diverzitu skrze rozhodnutí. Ta byla nedílnou součástí Life is Strange a u Twin Mirror tomu nebude jinak. Ve hře nalezneme rozhodnutí, která nám s naší příběhovou linkou zahýbou pouze nepatrně. Ale pak tu máme ty, které budou mít na příběh majoritní vliv. Rozhodování bude čistě na nás, ale nebude jednoduché. Můžeme očekávat, že situace, do kterých nás hra zavede, nebudou lehké samy o sobě, ale na rozhodování také nebudeme docela sami.

SAM A THE DOUBLE

To nás přivádí k Samovi samotnému. Sam není tak ledajaká osobnost – neoplývá nadpřirozenými schopnosti, ale kvůli svému povolání vnímá svět okolo sebe jinak a veškeré informace a podněty analyzuje. Informace společně se vzpomínkami a prožitky můžeme naleznout v Samově paláci myšlenek. Jedná se o prostor, ve kterém jste pouze vy a vaše mysl a kde v případě potřeby můžete skládat informace do sebe a rozklíčovat tak záhady, se kterými se budete muset potýkat. Sám palác myšlenek prošel značnou úpravou a musím říct, že budí velmi příjemným dojmem.

To ale není jediná podivnost, kterou vývojáři do hry implementovali. The Double je Samovo alter-ego neboli osoba, která je jeho úplným opakem a kterou vidí pouze a jenom on. Double se objeví v Samově zorném poli kdykoli, kdy se musí vypořádat s nelehkou situací. A nabídne vám i Samovi pokaždé alternativní možnost. Přikloníte se k Samovi nebo se necháte zviklat? Pamatujte ale na to, že žádné rozhodnutí není správné ani špatné.

Jakékoli rozhodnutí uděláte, jakoukoli myšlenku či vzpomínku vyvoláte, veškerá data si budete moci procházet v nabídce. Z té zároveň můžete vyvolat informace, které se dozvíte o postavách, které Sama v minulosti či současnosti ovlivňují, ať už to jsou informace ze vzpomínek, rozhovorů či objektů, které po světe naleznete. 

TWIN MIRROR NAŠIMA OČIMA

Twin Mirror ze záběrů nepůsobí vůbec špatně. Námět i samotné zpracování koliduje s nevšedním příběhem Life is Strange a detektivním Heavy Rain či Fahrenheit od studia Quantic Dream, ke kterému se Dontnod snaží viditelně přiblížit. Ať už grafickým zpracováním, které ztratilo svou typickou vizualizaci či temnou a silně ponurou atmosférou inspirovanou thrillery, kterou dokresluje pochmurné nasvícení scén a celková filmovost zážitku. A nebála bych se vypíchnout i lehkou podobnost s oblíbeným seriálem Twin Peaks – přeci jenom i název k tomu sám nabádá, ne?

Mechaniky, které hra využívá, nejsou vyloženě nové, ale ani nikterak ohrané a pokud vývojáři uchopí exploraci ve spojení s rozhodováním a podivuhodným Doublem dobře, myslím, že nás může čekat další dobrý počin od vývojářů z Dontnod. Trocha více práce by si například animace – speciálně v paláci myšlenek – zasloužila, ale mysleme na to, že hra je ještě nadále ve fázi vývoje a bohužel nevíme, jak dlouho ještě bude. Do konce roku bychom se této tajuplné adventury, ale přeci jenom dočkat měli. Otázkou ovšem je, jak se rozhodnete? Zavítáte do podivuhodného městečka Basskwood a pomůžete Samovi k překonání veškerých strastí nebo se mu raději vyhnete obloukem?