Sérii BioShock mnozí hráči považují za jednu z nejlepších značek. Hry přinesly pohlcující zážitek, zajímavý příběh i nevšední místa. O to větší byl šok, když Ken Levine rozpustil studio Irrational Games a vytvořil menší tým pod názvem Ghost Story Games s cílem pracovat na menších titulech.

Otec BioShocku toužil po změně. Místo velkých her se chce soustředit na menší projekty, které přinesou něco neokoukaného. S partou zkušených a nadšených vývojářů již několik let připravuje novou hru, opět za podpory vydavatelské společnosti 2K Games. Moc o ní nevíme, ale dnes jsme se díky pracovní nabídce dozvěděli jedno. Jde o pohlcující sci-fi hru s prvky RPG a nachází se v pokročilé fázi vývoje.

Na neoznámeném titulu má v Ghost Story Games pracovat méně než 35 lidí. Každý člen týmu je důležitý a každý člen týmu může vyjádřit svůj názor, navrhnout změny a přijít s novými nápady. Ostatně, právě tohle Levine chtěl, když opustil BioShock.

K zavření Irrational Games došlo v roce 2014. V té době Levine založil Ghost Story Games a původní tým byl složen z 15 zaměstnanců, kteří se budou věnovat vývoji příběhové digitální hry, jež bude možné hrát znovu a znovu. O rok později Levine prohlašoval, že jde o sci-fi hru z pohledu první osoby a využije systém inspirovaný Nemesis ze Shadow of Mordor. Letos v létě pak řekl další detaily. Hra má obsahovat nepředvídatelné prvky a je na ní něco šíleného.

Mechanika inspirována systémem Nemesis má být posunuta mnohem dál a kdykoliv hráč něco udělá, hra rozpozná, zda to bylo dobré, špatné nebo cokoliv jiného a najde způsob, jak to svět hráči vrátí zpět.

„Stále nemůžu o hře nic moc říct, ale očekávejte opravdu zvláštní věci. Myslím si, že pokud lidé nezačnou říkat: “Tohle zní tak trochu šíleně!” tak jste se ani trochu nepřiblížili na krajní mez. Myslím si totiž, že ty nejlepší věci se odehrávají na pomezí mezi “je to okej” a “to už je moc!” a někdy prostě člověk musí překročit ten pomyslný bod, udělat něco skandálního a bláznivého a až potom se vracet zpátky,“ řekl Ken Levine letos v létě pro Gamelab Live.

Podle jeho teorie totiž nikdy nenajdete správnou hranici, pokud to něco skandálního a bláznivého nevyzkoušíte. Často tak chodil se svými nápady do kanceláře a jeho zaměstnanci se na něj dívali jako na blázna. Díky jeho přehnaným požadavkům však může postupně ustupovat, až nakonec narazí na to, čeho je skutečně schopen dosáhnout.

A co BioShock? Vývoj nového dílu byl koncem minulého roku oficiálně potvrzen. Na starost ho má nové studio Cloud Chamber, které vede Kelley Gilmore. Ta téměř dvacet let pracovala ve Firaxis Games a stála u zrodů her jako Sid Meier's Civilization a XCOM. V tiskové zprávě se psalo, že nový BioShock bude ve vývoji několik let. Na prvním místě má být vynikající herní zážitek pro hráče, včetně inovativního způsobů pro zapojení, což může znamenat i živou službu, i když takovou informaci nechtěla Gilmore potvrdit, ale ani ji nevyvrátila.

Později jsme se dozvěděli, že se titul nemá vrátit do Rapture ani Columbie.