Třídílná série BioShock nabídla dva zajímavé a rozdílné světy. V prvních dvou dílech jsme se podívali do fiktivního podmořského světa Rapture, které se mělo stát utopií pro největší umělce a myslitele lidstva. V dosud posledním BioShocku s podtitulem Infinite jsme se přesunuli do létajícího města Columbie s architekturou připomínající éru kolonizace Ameriky.

Přečtěte si také: Filmový BioShock prochází velkými změnami

Pokud jste se těšili, že se do jednoho z těchto dvou světů znovu podíváte, tak bohužel. Na webu studia Cloud Chamber se dočteme, že jejich BioShock je zasazen do zcela nového světa. Ten má být fantastický a celá hra bude postavena na Unreal Enginu 4. Tady je možné, že vývojáři přejdou na pátou verzi technologie od Epic Games, která se na světlo světa podívá v příštím roce.

Dozvídáme se také o cíli. Nový BioShock má přinést snadno naučitelný, uspokojivý, expresivní a experimentální bojový systém v reaktivním světě, který bude reagovat na činy hráče. Hra pak vyjde výhradně na konzole nové generace a PC.

Těchto pár informací lze nalézt v pracovních nabídkách. Firma Cloud Chamber Studios byla oficiálně založena teprve v loňském roce a skládá se ze dvou kanceláří: první se nachází v centrále 2K (San Francisco Bay Area) a druhá v kanadském studiu 2K v Montréalu. Oba týmy vede Kelley Gilmore, jež téměř dvacet let pracovala ve Firaxis Games a stála u zrodů her jako Sid Meier's Civilization a XCOM.

2K Games v té době upozorňovali, že nový BioShock bude ve vývoji několik let. Podle Kotaku se začalo studio formovat na přelomu let 2017/2018 a od té doby měly vznikat první koncepty pro návrat známé značky.

Gilmore nazývá titul jako další iteraci v rámci série BioShock a dle dřívějších inzerátů si hra zachová pohled z první osoby a důraz na příběh pro jednoho hráče. Fanoušky sice mrzí, že na projektu nepracuje Ken Levine, jenž BioShock vymyslel, ale místo něho v Cloud Chamber Studios najdeme jiné kapacity: Hoagy de la Plante (kreativní ředitel BioShock 1 a BioShock 2), Scott Sinclair (art director BioShock 1 a BioShock Infinite) či Jonathan Pelling (vedoucí kreativního týmu u BioShocku Infinite).

Když už jsme zmínili Kena Levina, tak kreativní ředitel se soustředí na práci v Ghost Story Games, které dal dohromady po rozpuštění Irrational Games. Naposledy se o slovo přihlásil před necelými dvěma měsíci, kdy prohlásil, že jeho nová hra se bude snažit šokovat hráče. My víme, že půjde o sci-fi zážitek z pohledu první osoby a také se zaměřuje na příběh. Prý se Levine nechal inspirovat hrou Shadow of Mordor se systémem Nemesis, ovšem s tím, že tuto technologii posune mnohem dál a kdykoliv hráč něco udělá, hra rozpozná, zda to bylo dobré, špatné nebo cokoliv jiné a najde způsob, jak to svět hráči vrátí zpět.