Magazín · Novinky · v úterý 15. 10. 2019 18:17
Podporu sledování paprsků v reálném čase chystá i World of Tanks
PC verze World of Tanks obdrží podporu pro sledování paprsků v reálném čase. Technologie ray tracing se ve hře postará o generování realistických stínů a budou si ji moci vychutnat i majitelé, kteří nevlastní nejnovější grafické karty GeForce RTX od Nvidie.
Wargaming na podpoře ray tracingu spolupracuje s Intelem a umožní jeho využít na všech počítačích, které pracují s DirectX 11. Stačí mít tedy grafickou kartu, která podporuje DirectX 11 API nebo vyšší. Ray tracing bude možné manuálně vypnout/zapnout v herním nastavení. Pokud chcete zjistit už dnes, zda vám bude technologie na PC fungovat, můžete si stáhnout World of Tanks Encore RT a otestovat svůj počítač. K dispozici je následující nastavení kvality stínů s ray tracingem:
- Vypnuto: Tanky vrhají normální stíny, stejně jako v současné verzi hry.
- Vysoká: Vozidla mají tvrdé stíny vysoké kvality, které jsou zřetelné na jakoukoliv vzdálenost. Stíny ale nejsou fyzicky přesné.
- Maximální: V této fázi se vykreslují fyzicky přesné „měkké stíny“. Při pohybu směrem od objektu vrhajícího stín se rozostřují.
- Ultra: Kvalita a vzhled stínů jsou stejné jako při maximálním nastavení, ale používají algoritmus k redukci šumu.
Přidání ray tracingu do World of Tanks je prvním krokem. Nejprve jsou stíny s ray tracingem přidány na tanky. Ty jsou totiž hlavní hvězdou hry. Díky využití technologie mají i jejich nejdrobnější detaily po dobu slunečních paprsků vrhat velmi realistické stíny. Jen pamatujte, že při zapnutí ray tracingu obětujete nějaké snímky za sekundu v závislosti na vaší grafické kartě.
„Zatímco jsme hledali řešení problému s vytvořením měkkých a realistických stínů na tancích, naši dlouhodobí partneři z Intelu nabídli svou pomoc a znalosti. Inženýři z Intel Advanced Rendering nám pomohli s vysoce výkonnými jádry a optimalizacemi. Díky podpoře souběžného vykreslování a možnosti paralelně používat renderování zavedené v aktualizaci 1.4 byla pro naši hru technologie Intel Embree perfektní. Ve výsledku tak nyní můžeme vytvářet stíny tanků ve vyšší kvalitě. I ty nejmenší detaily budou vrhat velmi realistické měkké stíny, když na ně budou dopadat sluneční paprsky. Vizuálně jsme tak o jeden krok blíže fyzicky přesným stínům, které existují v reálném světě. Technologie sledování stínů paprsků v reálném čase vás ještě více ponoří do atmosféry zběsilých tankových soubojů a umožní lepší herní zážitek,“ přibližuje vývoj samotný Wargaming.
Ray tracing bude do World of Tanks přidán v jedné z nadcházejících aktualizací. Wargaming tvrdí, že měkké a přirozené stíny jsou pouze začátkem. „Díky ray tracingu budeme schopni vytvářet realistické odrazy a používat technologie ambient occlusion nebo globální iluminace v reálném čase. Tohle je ale otázka spíše vzdálené budoucnosti,“ dodávají tvůrci.