Magazín · Novinky · ve středu 23. 9. 2020 19:10
Podívejte se, jak se v době pandemie připravovalo ozvučení remaku Mafie
Máme tu poslední ze série videí představující aspekty remaku Mafie. První video „Welcome to the City of Lost Heaven“ poskytlo hráčům krátký pohled na znovu vytvořené prostředí hry. Druhé „Life of a Gangster“ se zaměřilo na přepracovanou mechaniku jízdy a střelby ve hře a „Through the Ranks from Bootlegging to Bank Robbing” zdůraznilo různorodé mise příběhové kampaně. Dnes se studio Hangar 13 pochlubilo, jak se v době pandemie COVID-19 připravovalo ozvučení hry.
Vzhledem k tomu, jakým způsobem zasáhla celé herní odvětví pandemie COVID-19, se tvůrci během práce na zvukové stránce hry Mafia: Definitivní edice museli potýkat s celou řadou nových a neznámých výzev. Matt Bauer, zvukový ředitel studia Hangar 13, a Jesse Harlin, skladatel hudby, museli přijít s řadou tvůrčích řešení, aby dokázali překonat veškeré nástrahy a vytvořit zvukový prostor na takové úrovni, jakou si od začátku představovali.
Většina hudby do hry Mafia: Definitive Edition byla nahrána v létě roku 2019 v Nashvillu a Praze. „Pro celý tým bylo nesmírně důležité, aby byla část hudby nahrána právě v Praze, kde vznikly i skladby pro původní hru,“ říká Harlin. „V Praze jsme nahrávali všechny smyčcové stopy, zatímco perkuse, dřevěné nástroje a žestě se nahrávaly v Nashvillu.“ Všechny stopy pak byly smíchány do výsledné podoby, která dokresluje herní i filmové scény.
Jako poslední však měl být nahráván jeden z nejdůležitějších prvků: hudba úvodní filmové sekvence, která dokonale oživuje kultovní úvodní skladbu od Vladimíra Šimůnka, skladatele původní hudby do hry Mafia: The City of Lost Heaven. „Pro všechny fanoušky hry Mafia, kteří tenhle kus skutečně zbožňují, jsme ho chtěli zachovat a zároveň ho osvěžit novým záznamem,“ tvrdí Bauer. Nahrávání v České republice bylo plánované na březen/marec roku 2020, tedy období, kdy po celém světě sílila pandemie COVID-19 a následkem šíření viru byly zavírány hranice. Kvůli omezenému společenskému kontaktu tak bylo nahrávání celého orchestru zhola nemožné.
„Kontaktoval jsem orchestr Filharmonie Brno a vznesl poněkud neobvyklý požadavek: Co kdybychom jednotlivé hudebníky v sále rozsadili v bezpečných vzdálenostech a nahrávali jich pouze několik najednou?“ vzpomíná Bauer. Menší skupinky muzikantů tak odehrály své party, které byly pečlivě zaznamenány, aby je bylo následně možné poskládat dohromady v jeden mohutný orchestrální celek. „Nahrávání, které by za normálních okolností zabralo půl dne, se kvůli těmto opatřením protáhlo na tři dny,“ říká Bauer. „Na konci nahrávání jsme disponovali více než 200 stop. Byl to jeden z těch experimentů, který mohl dopadnout naprosto neskutečně, nebo naopak zcela katastrofálně, avšak my to prostě museli zkusit. Filharmonie Brno odvedla neskutečnou práci a my se při práci na mixu z plných sil snažili, abychom jejich výkonům dali co nejlepší kabát.“
Zdroj: 2K GamesV definitivní edici Mafie nebude chybět volná jízda
Kromě licencovaných písní, které v remaku Mafie uslyšíte v rádiu, se můžete těšit celkem na 84 minut původní Harlinovy hudby, což znamená víc než dvojnásobek původních 39 minut ve hře Mafia: The City of Lost Heaven z roku 2002. „Hned zpočátku jsme kladli Jessemu na srdce, aby se nesnažil přepsat původní skladby,“ vysvětluje Bauer. „Chtěli jsme, aby některé jejich části do hry zahrnul, a to obzvlášť pro všechny fanoušky, kteří si původní hudbu pamatují a oblíbili si ji. Avšak zároveň jsme dali Jessemu velkou tvůrčí svobodu, aby složil hudbu i pro nové publikum. Jeho hudbou se tak velmi působivě proplétají některé drobné motivy původní hudby hry Mafia.“
„Strávil jsem spoustu času přemýšlením o tom, jakým způsobem nová hudba zapadá do příběhu i samotného herního světa,“ říká Harlin. „Jsem typ skladatele, který vše možná až příliš koncepčně promýšlí. Máme tu řadu klasických vlivů doznívající éry romantismu z druhé poloviny 19. století. Vím, že postavy jako Salieri, Morello či Frank se narodily v druhé polovině 19. století, takže si určitou část této éry přinesly s sebou i do 30. let 20. století. Chtěl jsem, aby se i tyto prvky v mých skladbách hudebně odrazily.“
V původní hudbě uslyšíte celou škálu klasických nástrojů, které lze při poslechu orchestrálních skladeb očekávat, ovšem Harlin do některých skladeb vpašoval i několik méně obvyklých zvuků. Při pozorném poslechu tak můžete odhalit zvuky mandolíny či cimbálu, který je obecně spojován s lidovou hudbou. „Kdykoliv se ve skladbě objeví cimbál, dokáže velmi efektivně budovat napětí scény,“ podotýká Bauer.
Kromě hudby a zvukových efektů bylo pandemií značně ovlivněno i nahrávání ruchů. „To jsou obecně veškeré zvuky, které postavy vydávají při interakci s okolním světem,“ vysvětluje Bauer. „Jde například o zvuky kroků, oblékání, sbírání či odkládání předmětů. V okamžiku, kdy byla kvůli pandemii COVID-19 zavedena všechna omezení, jsme měli hotových zhruba 60 %, takže zásadní otázkou bylo, jak vše stihnout dokončit včas a s nastolenou vysokou úrovní kvality.“ Tým zvukařů ze studia Hangar 13 při práci na ruších pravidelně spolupracuje se studiem Skywalker Sound. „Řada lidí, nás nevyjímaje, byla z kanceláří a studií převedena na práci z domova,“ říká Bauer. „Jedna z našich předních odbornic na tvorbu ruchů Shelley Rodenová bleskurychle přetvořila svůj domov v improvizované studio, zatímco Scott Curtis mistrně zvládl všechny své povinnosti přes vzdálený přístup ze svého domova.“
Přečtěte si také: PC verzi Mafia: Definitive Edition chrání před cracknutím Denuvo
Pandemie COVID-19 značně ovlivnila pracovní podmínky prakticky všem, ale Bauer, Harlin, tým zvukařů z Hangar 13 i všichni hudebníci, se kterými spolupracovali, vytrvali. „S radostí můžu říct, že jsem s výsledkem nadmíru spokojený a rovněž velmi hrdý na celý tým, který se se všemi nástrahami naprosto profesionálně vypořádal,“ dodává Bauer.
Mafia: Definitive Edition vyjde již tento pátek, 25. 9. 2020, s českými titulky a českým dabingem na PC, PlayStation 4 a Xbox One.